Kære Aminoer. Ja nu har jeg et spørgsmål igen som nok er nemt men kan simpelthen ikke finde et svar på det.
Jeg har en webshop med vare til dyr alle disse vare køber jeg i Danmark og andre EU lande her har jeg helt styr på regler osv. Og med moms og alt det der.
Jeg har nu fået den id jeg vil prøve og lave en shop med dele til elektronik såsom mobil telefoner osv. Og ja ved godt der er rigtig mange på marked men det er os et stort marked.
Jeg kan rigtig godt lidt Ebay stort udvalg og man kan købe små partier hjem = lille lager værdi. Det er et marked jeg slet ikke kender
Jeg har Cvr nummer. Men når jeg køber for ebay og lad os sige for 500kr. så bliver den stoppet og jeg skal naturligvis betale told og moms og punktafgift det opkraver postdanmark mig jeg betaler og får mine vare udleveret. Dette er vel ikke måden ?
Nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for jeg gøre det lov mæsigs korrekt
På forhånd mange tak.
Mange hilsen
Michael Jørgensen
|
hvad er så spørgsmålet egentlig. Om det er til dyr eller elektronik er ligemeget - moms osv - helt samme sag - men som CVR skal du jo normalt ikke betale moms ved køb i DK og i princip heller ikke udenlandsk moms ved import men Ebay vil sikkert ofte ikke gøre forskel om du er CVR eller CPR - dog vil det du skriver medrismanden:Jeg har en webshop med vare til dyr alle disse vare køber jeg i Danmark og andre EU lande her har jeg helt styr på regler osv. Og med moms og alt det der.
Den bliver vel ikke stoppet fra DK eller EU - men kommer den fra uden for EU så er det stadigt uden moms til dit CVR men du skal registrere importmoms, og har du check på det som du skrev i første citat - så gir det helt sig selv jo http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html er om importmoms .- Husk hvis du køber fra uden for EU skal du være importregistreret http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html når det er til videresalgrismanden:Men når jeg køber for ebay og lad os sige for 500kr. så bliver den stoppet og jeg skal naturligvis betale told og moms og punktafgift det opkraver postdanmark mig jeg betaler og får mine vare udleveret.
vh