Jeg står i en situation hvor jeg gerne vil og kan vækste noget mere. Men jeg er ikke den fødte sælger og har heller ikke tiden til det.
Derfor overvejer jeg om løsningen er at ansætte en fast sælger som skal lave canvas. Denne løsning er måske et sats (dyrt) uden at vide hvad der kommer ud af det.
Alternativet er at finde en som arbejder freelance. Dvs. løn pr. ordre uden noget krav til antal timer.
Det drejer sig om kan finder kunder til min rengørings firma. Det ville i givet fald være min første sælger.
Er der nogen der har erfaringer med denne udfordring? Og måske har nogle gode råd med på vejen.
Ud fra det du skriver er det svært at vurdere, om du bør have en fast ansat eller benytte en freelancer. Hvor stor er virksomheden? Jeg forestiller mig, at rengøring ikke er så kompliceret at sælge og derfor kunne du godt starte med en freelancer for at se, hvordan det går.
Om du skal tilbyde løn pr. ordre eller fast timeløn er jo altid svært. Hvis man tilbyder løn pr. ordren, skal man have en nogenlunde idé om, hvor meget arbejde (opkald / møder), der skal til for at skaffe en ordre.
Du kan evt. slå en opgave op i Amino Freelancer til at starte med.
Mvh. Bjørn
Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.
Jeg ved det godt det er svært men få kunder hjemme for rengøring branchen men jeg kan tilbyder i starten deltids der efter jeg tilbyde fuldtids stilling...
Hej Flemming . Det er rigtigt forstået. Det er også en del af jobbet at lave kontrakter med disse kunder. Man afholder møder og hvis kunden er interesseret så skal du lave kontrakten med dem .