Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem har retten til Månen ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 10:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke der er nogen som har rettighederne til Månen. Men det undrer mig ikke at Japanerne vil høste ressourcer fra den. Det er typisk dem at være lidt ligeglade.

Noget jeg godt kunne tænke mig at høre en løsning på derimod, er hvordan pokker de vil undgå alle de mange små asteroide fragmenter og andet der smadrer mod Månen dagligt. Så stort et bælte vil da hurtigt blive smadret.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 10:31

Jonas:
Jeg tror ikke der er nogen som har rettighederne til Månen. Men det undrer mig ikke at Japanerne vil høste ressourcer fra den. Det er typisk dem at være lidt ligeglade.

Skarp som altid Jonas Cool

Jeg kan se at der kan købes et krater på månen her:
http://www.lunarregistry.com/index.html

Skype-BigSmile 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 11:14

Jesper Hansen:
Jeg kan se at der kan købes et krater på månen her:
http://www.lunarregistry.com/index.html

:) ,jeg tager 2

Men der maa da vaere et "verdens panel" som styre det ? ellers bliver det da snart en 3. verdens krig

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:17

Det tætteste vi kan komme på, hvem der ejer månen er hvad FN mener. - Over 100 lande er enige om, at ingen kan eje månen: http://www.oosa.unvienna.org/oosa/SpaceLaw/outerspt.html

Der kan selvfølgelig altid være nogen der ikke er medlemmer af FN der har en anden mening..... Eller..... Potentielt.... Udefrakommende væsner, de er jo nok heller ikke medlemmer af FN!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Carsten Kvist:
Udefrakommende væsner, de er jo nok heller ikke medlemmer af FN!
når man ser debatterne kunne kan godt ind imellem tro de var Stick out tongue Alene generalsekretæren Ban Ki MOON kunne da godt skabe mistanke om et plot.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:08

Jeg tror USA er af den opfattelse at de ejer den.. uofficielt selveklæret 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 14:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hehe... Naturen kan ikke ejes :) Ej heller det land, som mennesket så naivt kræver "ejerskab" af i dag.

Mennesket lever udelukkende i nutiden, hvorfor det er sjovt, at man også skal til at diskutere "ejerskab" af månen:)

Ejerskab af naturen, vil efter naturens egen nåde, altid kun være en brugsret for mennesket.

Tid og evolution vil det nok anderledes:)

For 65. mio. år siden havde dinosaurne brugsretten til jorden - og månen - i de sidste 100.000 år har mennesket haft denne brugsret - og formodentlig skal vi give det videre om x-antal tid :)

At vi har fået mere ud af jorden rent ressourcemæssigt, end hvad dinosaurne gjorde, giver i min filosofi ikke mennesket ret til at tro, at det er "vores" jord og måne:)

Bare en lille filosofisk tanke:)

Se lad bare USA, Japan etc. tro de "ejer" månen, det kan jeg kun smile af:)

Bare deres viden kommer os alle til gode.

Et så stort projekt vil kræve global samarbejde - ellers vil det aldrig lykkes - og så er ejerskabet i bund og grund ligegyldigt:) (ikke at jeg tror på projektet, der i mit hoved lyder fuldstændig absurd)

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 15:22

"Det menneske, som slog den første hegnspæl i jorden, er skyld i al krig"

Så hvem ejer mon månen?  Tongue Tied

/John

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 15:34

God "pointe" John J - på det område er mennesket lige så primitive som de dyr, vi helst gerne vil vise overlegenhed.

En stor afrikansk løve kan også gøre "krav" på et område - i dyreriet - territorier! På samme dyriske måde har mennesket også bekriget hinanden om territorier altid :)

Den stærkeste vinder - dog har menneske en lang mere brutalitær måde at kræve "brugsret" :( vi stopper ikke, når vi taber! Modsat dyrerne.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)