Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirkosmhed - Privat bil med erhvervskørsel - hjælp søges

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

jep kom til samme som Henrik. Du kører 40 km på hjemrejsen og får befordringsfradrag for de 21 (som ville være hjemtur normalt) og de 21 km trækker du fra kørslen hjem og får 40 - 21 km ? 19 km til statenstaks fradrag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Nov 13
Indlæg ialt: 28
Fra  K AutoTeknik Skrevet kl. 21:31

Super. Så faldt 10 øren ;o)

Tak for hjælpen

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 22:21

Sorry, tænkte jeg godt... Men sad blot på telefonen og orkede ikke lige at kigge alle indlæg igennem ;)

Men så har du da i det mindste fået det bekræftet fra en mere :p

Men i den pågældende tråd, lærte jeg en ting eller 2 mere end hvad jeg i forvejen vidste. Så det kan betale sig at spørge løs uanset hvor fjollet det måtte være ;)

Tilmeldt 30. Nov 13
Fra  K AutoTeknik Skrevet kl. 09:46

Tak for hjælpen. Se tænkte nok at det ville være en gavebod ellers, men det er umuligt at lokke et svar ud af skat om det.

Et sidste spørgsmål, som skat ikke har kunnet give mig et entydigt svar på: Når jeg har en enkeltmandsforretning (ved siden af mit lønnede arbejde) må jeg så også kun køre ud til kunden 60 gange på 12 måneder, når jeg trækker det fra som KM godtgørelse i mit rengskab?

Jeg kan ikke umiddelbart finde noget på skat.dk, som gælder for andet end medarbejdere, men har hørt andre snakke om at det også gælder for sådan en som mig. Er det korrekt eller må jeg køre lige så mange gange til samme kunde som jeg lyster?

Tilmeldt 30. Nov 13
Fra  K AutoTeknik Skrevet kl. 10:24

I øvrigt kan nævnes at en af mine kunder har et lokale, som jeg benytter til alle mine 5 kunder. Jeg er mekaniker og servicerer biler for brugtvognsforhandlere og private.

Så jeg kører næsten altid det samme sted hen. Ifølge denne side er jeg så ikke berettiget til min KM-godtgørelse efter 60 gange:http://anettesand.dk/tag/k%C3%B8rselsgodtg%C3%B8relse/ , men kan jeg komme uden om det på en måde?

Hvis ikke, hvordan afregner jeg så udgiften? (PS. jeg er ikke så stærk på dette område endnu, så bær over med mine tusind spørgsmål)

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 18:25

Ja da, det er jo erhvervsrelateret :) hvis du skal holde møde med kunde, udlevere noget, så kan du trække det fra :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

men 60 dages reglen der spørges til gælder jo også

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Nov 13
Fra  K AutoTeknik Skrevet kl. 11:49

Beklager jeg måske er lidt uforstående. Men hvis 60 dages reglen gælder for en enkeltmandsvirksomhed, fordi jeg kører samme sted hen, hvordan skal jeg så få mine udgifter til transport dækket?

Er det så i min forskudsopgørelse jeg skal indtaste det og som almindelig befordring? (jeg troede bare det kun var for medarbejdere og ikke for selvstændige)

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)