Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af udlejnings firma

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at købe en ejendom med 4 lejligheder.

Jeg kan låne 80% med realkredit og de sidste 20% har jeg selv. Jeg er helt grøn, så alle indspark er velkomne. 

Jeg tænker at jeg vil benytte virksomhedsskatteordningen efter kort samtale med revisor. Jeg har efterfølgende læst løs og har en række punkter hvor jeg er usikker og håber på at i vil dele jeres viden.

Jeg tror jeg blander disse 3 begreber sammen????

Indskudskonto

Opgørelsen vil være negativ, da jeg har udgifter til advokat, revisor, realkredit mm. Der overstiger værdien af ejendommen. Denne nulstilles ved opstart.

Mellemregningskonto

Bliver denne de 20% jeg skyder ind selv.

Kapitalafkast

Dette er afkast der ikke skal betales fuld indkomstskat af, men en lavere sats.

Jeg tror jeg forstår lidt, men har mest sorte huller, så starter hvor jeg tror jeg forstår lidt (der kommer flere afklaring er):

Mit indskud på 20%, hvad er smartest med dem?

1. Lån til virksomhed og fuldt rentefradrag? Kommer de på mellemregningskontoen og/eller indskudskontoen med negativ værdi

2. Indskud i firma, positiv indskudskonto, mellemregningskonto, samt kapitalafkast.

Jeg ser frem til kommentarer.

Mvh Benjamin

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit indskud på 20%, hvad er smartest med dem?

Ved opstart af virksomhedsordningen kan der ikke indskydes penge på mellemregningskontoen men er indskud.

TAX.DK skat & afgift - Indskudskonto

1. Lån til virksomhed og fuldt rentefradrag? Kommer de på mellemregningskontoen og/eller indskudskontoen med negativ værdi

Renterne bliver et fradrag i dit driftregnskab, dit eget lån indskudskontoen.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)