Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - negative indtægter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har det "problem" at mine indtægter står i negativ efter jeg har bogført på Dinero.dk (se billede). Er der noget jeg kan gøre for at lave det om til positiv? Eller skal det være sådan?

Håber i vil hjælpe.

/Martin

Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:44

Hej Martin

Det er evt. fordi du har lavet finansbilag ("Øvrige bilag"), istedet for salgsbilag, og at du har fået fortegnet forkert.

Hvis du skal bogføre en indtægt via et finansbilag, skal beløbet krediteres, og det skal derfor være med minus foran.

Det kan være lidt forvirrende, så det er oftest lettest at registrere ens indtægter under salgsbilagene.

Mvh Anders - Dinero

Tilmeldt 24. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:00

Hej

Jeg har samme problem som Martin have.

Jeg har en fysisk butik og bogfører hver dag mine indtægter, kontanter og dankort hver for sig.

Jeg har muligvis også lavet det med forkert fortegn.

Under salg kan jeg vælge faktura eller kreditnota, men begge dele er som jeg forstår det noget jeg giver til kunden så han kan betale for varen.

Hvordan skal jeg korrekt bogføre indholdet af kassen når butikken lukker om aftenen?

/Thomas

Tilmeldt 24. Jan 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:09

Og i øvrigt står mine udgifter som et positivt tal (men med rødt dog) - Jeg ville måske have forventet at udgifterne var negative.

/Thomas

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:15

Thomas S. Larsen:

Og i øvrigt står mine udgifter som et positivt tal (men med rødt dog) - Jeg ville måske have forventet at udgifterne var negative.

/Thomas

Hej Thomas.

Prøv at læse i vores FAQ (link herunder).

Det skyldes du har benyttet kassekladden og har byttet om på fortegnet på hver postering.

Jeg vil anbefale dig at bruge vores funktion køb/salg hvor de disse fejl ikke kan opstå.

De bedste hilsner

Rasmus

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 09:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas S. Larsen:

/Thomas

Nu kender jeg ikke Dinero, men ved de alm. bogføringsregler om debet/kredit, vil indtægter være negative og udgifter positive i et regnskab.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)