Hej Amino. Jeg har en kammerat som køre aviser 7 dage i ugen om natten, men han vil gerne have en weekend afløser. så han har spurgt mig om det kunne være noget jeg kunne være interesseret i? Men aviserne fylder så meget at jeg dårligt kan have dem i min egen bil. Derfor har jeg tænkt på at køre i hans gamle Peugeot Partner som han ejer som PRIVAT bil. Problemet er jo så bare at så kan jeg ikke lave Kørselsfradrag når det jo ikke er min egen bil. Her tænker vi så på at omregistrere hans Peugeot Partner i vores begges navne så vi begge står som ejer af den. Kan vi så begge lave Kørselsfradrag for hver vores erhvers avis kørsel med hver vores logbog og særskilt regnskab selvfølgelig?
På forhånd tak. |
Nu ved jeg ikke meget om kørselsfradrag, men jeg mener at det er kørsel mellem hjem og arbejdsplads der giver kørselsfradrag. Er der en speciel regel for avisruter, så fred være med det.
Jeg tænker at det skaber problemer med forsikringen, hvis I begge vil stå som ejer at bilen.
Det nemmeste efter min mening er, at du bruger hans bil og han benytter kørselsfradraget og så regner I to ud, hvor meget han skal give dig hver gang du har kørt for ham.