Kære Alle Mit lille I/S selskab er så småt begyndt at omsætte for nogle kroner og i den anledning skal jeg betale for arbejdskraft. Det ser sådan ud, at vi er to stiftere af et I/S selskab og vi har en bekendt elektriker(ikke ansat - da han er ansat i anden virksomhed), som laver nogle installationer, reparationer mm. for os. Denne elektriker skal selvfølgelig have nogle penge for sit arbejde. Når der skal laves et stykke arbejde giver han os en pris på, hvad han skal have for sit arbejde. For eksempel 5000 DKK, vi indkøber så eventuelle materialer osv. og giver kunden et tilbud på for eksempel 12.000 DKK. Spørgsmålet er så, hvordan betaler vi ham? - Han beder os blot overføre 5000 DKK til hans privat konto og så ordner han resten. Kan det virkelig gøres så let eller ender jeg/vi så i sidste ende med at skulle betale forskellige skatter/bidrag mm.? Som I nok kan forstå er det helt nyt for mig/os, men vil gerne gøre det på den korrekte måde og ikke ende med en kæmpe regning eller bøde i sidste ende. Søger ligeledes et godt program til lønudbetaling(som er meget simpelt og ligetil), har kigget på danløn og dataløn(bluegarden). Danløn virker lidt indviklet og "forældet" i hvertfald deres design. Michael |
Jeg kommer nu i tanke om, at du som privat person kan omsætte for ca. 50.000 DKK per år - uden at have et CVR ikke sandt? - Det er måske således at han vil gøre det? Men burde han for eksempel sende os et faktura på de 5000 DKK + moms?
Jeg håber I forstår min situation og spørgsmålet :)
Vh.
Michael