Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår giver det mening at stifte et Aps?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 47
Fra  Meteko Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Nu nærmer årens udgang sig og jeg står med et overskud i mit firma og en god fornemmelse af at det helt klart er mine egne foretagender jeg skal leve af i fremtiden!

Jeg har overvejet om jeg skulle stifte et Aps selskab med overskuddet. Jeg tænker at stifte det, for at nemmere mulighed for at åbne/lukke nye firmaer under "Mit Firma Aps" for samme indskud og en nem mulighed for at flytte pengene rundt ved en lukning eller investering i forskellige projekter.

Men er det korrekt forstået?

Jeg vil også stifte et Aps for at ansætte mig selv, og gå fra B-Skat (med hvad der til følger af girokort for skatte indbetaling) til at A-skat og almindelig løn administration. 

Kan jeg skattefrit flytte overskud fra min nuværende enkeltmands virksomhed over i et Aps eller vil jeg blot flytte betalingen af skat af overskud til Aps?

Hvad var dine egne overvejelser ved stiftelsen af et Aps?

N.B.

Jeg er helt med på at det pr. 1. januar (sådan ca) kun kommer til at koste 50.000 mod 80.000 nu - det er om muligt også et argument for at vente.

Har du et Aps selskab?

Har du et Aps selskab eller hvilken selskabsform har du?

• Ja, jeg har et Aps selskab (0%)
  • Nej, jeg har en enkeltmands virksomhed (0%)
  • Nej, jeg har et A/S (0%)
  • Nej, jeg har et I/S (0%)
  • Totalt antal stemmer: 0
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:35

Søren Malling:
eg har overvejet om jeg skulle stifte et Aps selskab med overskuddet
her taler du så om overskud efter du har indberettet og betalt skat for 2013 - du kan ikke bruge overskud der ikke er beskattet.

Søren Malling:

Jeg tænker at stifte det, for at nemmere mulighed for at åbne/lukke nye firmaer under "Mit Firma Aps" for samme indskud og en nem mulighed for at flytte pengene rundt ved en lukning eller investering i forskellige projekter.

Men er det korrekt forstået?

Næh det synes jeg ikke. Per driftsfirma skal du ha samme aps kaptial (80/50) en per selskab. Du kan blot ha ET holding med ET driftsselskab, som jo er dem du vil åbne/lukke-  per anpartskapital - læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/aps-og-aps-med-holding-grundlag-og.html 

Søren Malling:

Jeg vil også stifte et Aps for at ansætte mig selv, og gå fra B-Skat (med hvad der til følger af girokort for skatte indbetaling) til at A-skat og almindelig løn administration. 

Kan jeg skattefrit flytte overskud fra min nuværende enkeltmands virksomhed over i et Aps eller vil jeg blot flytte betalingen af skat af overskud til Aps?

ja du får løn og a-skat i aps og som nævnt kan du ikke stifte med overskud du ikke har betalt personlig skat af fra din personlige virksomhed

Du kan godt lade en revisor se på om en skattefri virksomhedsomdannelse er noget for dig,  men det har ikke som sådan med den skat du personligt betaler af dit overskud i 2013 men om indskydelse af aktiver du måtte ha, som kunne udløse skat hvis du skulle lukke din enkeltmandsvirksomhed frem for skattefri virksomhedsomdannelse som mere korret er skatteudskydelse virksomheds omdannelse

Det kan sagtens være billigst at stifte kontant og så lade det nye ApS købe aktiverne i dit personlige - det er noget der kræver helt konkret vurdering.

Det er langt fra sikkert det er aktuelt for dig og en beregning er IKKE så billig, og i alle fald - du skal betale skat af det beløb du bruger til kapitalen 50 eller 80 t afhængigt af næste år eller i år

Da du er i overvejelsen - vil jeg lige opfordre til måske også at læse overvejelser om PERSONLIG VIRKSOMHED ELLER SELSKAB?? 

vh John Hannover

Fra Hvidovre
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 47
Fra  Meteko Skrevet kl. 08:27

John Hannover, tak for et fantastisk gennemført og fyldestgørende svar! :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)