Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Julegave til mig selv.....

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

nej du må ikke give dig og din kone gaver skattefrit i enkeltmandsvirksomhed vil jeg bestemt mene - heller ikke børn osv - men rene forretningsforbindelser som kun er for få mere forretning ud af det men det andet er jo bare løn der byttes ud med gave som ord - Nix

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Som altid... Tak for dit svar. - Og jeg kan bestemt købe dit nej. ... Men.....

Cookie - John Hannover:
men det andet er jo bare løn der byttes ud med gave

Det er det vel så også for en 'almindelig' virksomhed?!?!?! - Og her er der jo en grænse på vist nok 700 kr. om året.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke hvad du mener med almindelig virksomhed - men hvis du mener selskab, ja så er der helt andre regler for en hovedejer som er ansat end der er for en personlig virksomhed - både med løn i stedet for i personlig virksomhed overskud osv. En del regler som KAN være bedre end som ansat og en del som er dårligere. Jeg ville heller ikke give en ene ejer i ApS julegave normalt  - men gerne hvis alle ansatte fik og han var på a-skatte lønningslisten på linje med dem.

Hvis din kone er ansat i din enkeltmandsvirksomhed og på løn listen med a-skat osv - er det muligt hun kunne få en firmajulegave - men ikke som ejer og ikke som ikke ansat med a-skat

Jeg vil bestemt ikke mene man må tage 700 kr skattefri gaver til sig selv og konen i personlig virksomed - er meget sikker - men hør en revisor evt.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 55
Fra  Rev&Regn Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Grundreglen for gaver, repræsentation, reklamer mv. er at det skal kan kunne være med til at fremme og vedligeholde virksomhedens drift. At du giver dig selv en gave, er ikke med til at fremme eller vedligeholde driften. Det er ikke sådan at bare fordi du giver dig selv eller konen en gave så vil i arbejde 10% hårdere eller der vil være en bedre sammenhold i firmaet. Det kan godt være du vil synes det, men det ville SKAT nok ikke være enige med.

Når du giver gaver til ansatte, forretningsforbindelser mv. så er det med øjemål for at fremme og vedligeholde driften i form at man opbygger bånd der vil kunne gavne virksomhedens fremtidige udvikling.

Håber det gav en lidt bedre forklaring Smile

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar... Dem æder jeg råt.....

Synes dog det er pjat... Men det er SKAT sgu nok ret ligeglade med. :-)

Fra N/A
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Undskyld jeg blander mig i tråden. Men hvordan er reglerne så, hvis man i et enkeltmands firma vil give sine medarbejdere en julegave (og altså ikke sig selv). Må man heller ikke det ? Og i så fald, er der så nogen grænser for hvor meget man må give for og hvad det må være ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

op til 700 kr (ikke kontanter eller gavekort) per medarbejder der modtager løn som A.-skatte løn - som julegave (ikke til nogen der ikke er på alm. løn) 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra N/A
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Avs ok, det var jeg faktisk ikke klar over. Jeg havde overvejet at give dem alle en PS4, men det kan jeg godt skyde en hvis pil efter, så ? Hvis jeg gør det, skal jeg så selv betale restbeløbet fra de 700.- og op til købsprisen ? Som så ikke kan fradrages ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej ved over 700 julegave / 1000 kr helår skal du indberette det som løn og medarbejderen får skat af det og du har fradrag som i http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1788630 Du har indberetningspligt i det eksempel du nævner og medarbejder får det som løn/skat

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)