Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

jeg har opgivet at oprette digital postkasse :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i alle fået oprettet jeres digitale postkasse?

Jeg hart opgivet at få dette installeret. For det er dog det mest forvirrende system der her skal oprettes.

Medarbjdersignatur, virksomhessignatur GRRRRRRRR

Jeg modtog i siden tid en kode, som jeg ville installere, og dette ville jeg gøre på crome - men det kunne ikke lade sig gøre, da crome ikke kunne arbejde sammen med dette - gik så over på Safari, og der ville de ikke accepterer denne kode, fordi den var brugt - og nu har jeg så forsøgt at genbestille ny kode 5 gange, men modtager ikke noget - og når du ringer til hotline, så får du bare af vide at der er meget travlt, og den henviser til websiden GRRRRRRR

Er det lykkedes for jer andre?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32

ja det er naturligvis lykkedes for rigtigt mange. Når du logger på skat er der idag en instruktionsvideo som det første - som kan vælges - når du vil logge ind. Den viser hvordanman opretter virksomheds signatur. Det har drillet rigtigt mange og driller sikkert mange stadigt, men selvfølgeligt kan de fleste få en digital signatur til at virke. Systemet er bestemt ikke jordens letteste

Google plejer ikke at lave bøvl med installationen, men jo - alt kan ske.

Har du prøvet at gå i Iexplorer som browser og se under generelt (mener jeg det er) og signaturer, at den ikke ligger der rent faktisk?

Har du set under ALLE programmer - om du har et punkt der hedder NemID (lægger sig ved første indlæsning) og der se om du kan tage en kopi af signaturen og derved lægge den et sted du kan finde den? Du vil så kunne klikke på den derfra når du skal logge ind, hvis ikke maskinen finder den originale på sin originale placering

Ellers er det jo bare at hænge i, du vil jo få problemer uden virksomheds NemID til en del Du kan jo slet ikke indberette moms og skat i dit ApS uden den digitale signatur

HAR du en signatur der virker til moms, så skal du i virk.dk og i brugerpanel og se at den står som administrator (eller tildel den administrator) så kan du lave postkasse med den

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 18. Oct 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Classygents Skrevet kl. 11:48

Kære Marjoe!
Kan i den grad forstå din frustration.
Hele digitaliserings processen i det offentlige sker alt for hurtigt og uden simpel og visuel fremgangs-metoder til rådighed til, hvordan eksempelvis Digital Postkasse, skal erhverves, step by step, vel og mærke indtil at deres telefoner hos Skat, Virk.dk og kommunerne blev så rødglødende at de følte det nødvendigt for at lette trykket. 

Jeg har siden midt november prøvet at få Digital Postkasse, og efter ialt 10 timers arbejdstid på projektet, lykkedes det så at kunne modtage post fra det offentlige, HURRA!...
Har samtidig råbt med lungernes fulde kræft af min pc, det er aldrig sket før, så det er også prøvet, fedt!  

Det gode med hele processen er vel, at vi lærer forskellen på Nemid,Virk.dk, Skat og kommunens ansvarsområder, og hvordan de fletter meget forvirrende sammen. Samtidig får vi luftet vores aggressive tendenser, hvis vi ikke troede at vi havde nogle. 

Men kort historie lang - DET KAN LADE SIG GØRE, det tager kun 10 timer + Big Smile 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 12:49

Jaaa, min er installeret men får stadig mails om at jeg skal huske det.

Alt virker, ser bare ikke ud til de selv har fundet ud af det.
10+ timer her også Wink 

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 16:09

Cookie - John Hannover:
Har du prøvet at gå i Iexplorer som browser og se under generelt (mener jeg det er) og signaturer, at den ikke ligger der rent faktisk?

Hej John og tak for svar.

Er ikke lige helt med på hvad denne Iexplorer er, på min mac har jeg Crome og Safari - den skal vel også kunne instaleres på en mac?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:15

ja vist skal den kunne køre på mac - og det kan iexplorer jo ikke, så den mulighed er der så ikke. Hvad gør du med moms - har du  ikke indberettet det i dit ApS, for der må du da ha haft en nemID fungerende? 

I chrome bør du kunne gå i menu og i indstillinger - åbner nyt faneblad - og så nederst avancerede indstillinger og derfra søge nedad til du ser

administrer certifikater

og der bør du kunne se om der ligger en virksomhedscertifikat for det virker som safari jo ser det som indlæst allerede i chrome?

Ellers er det nok kun supporten og ny kode der hjælper her, 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 16:52

Cookie - John Hannover:
Hvad gør du med moms - har du  ikke indberettet det i dit ApS, for der må du da ha haft en nemID fungerende? 

Min moms bliver indbrerettet af min revisor, og jeg betaler med girokort kode over netbank.

jeg har lige tjekket certifikater(Ny viden) i min Crome, og der ligger ikke noget.

Som du skriver så er det nok supporten - og det er der timerne løber op :-) og så lige midt i julehandlen :-)

Tak for info.

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 17:58

Fik lige fat i support, og fik denne besked om instll. af signatur:  Du kan ikke installerer eller bruge Crome - du kan godt bruge det i Safari, men ikke installere det gennem Safari.  Du skal sætte din Firefox som standard browser nå du installerer, og derefter kan du styre det gennem Safari - men aldrig i gennem Crome.

Jaaaaa, det er da ikke det stort stigende Mac brugere der her er tænkt på :-)

Men nu sender de ny kode, og så prøver jeg igen.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)