Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af afgifter i forhold til Import og Export

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino brugere

Jeg har et sodavand og øl import firma som hovedsagelig består i at importere div. drikkevare fra Tyskland og derefter lovliggøre dem og sælge dem videre i de forskellige danske kiosker m.m

Men jeg har nu gået og leget med tanken om at videreføre salget til Sverige, og få nogle gode aftaler i hus.

Jeg ved at jeg skal have en aftale i hus med Returpack Sverige, da der endnu ikke er lavet en Nordisk ordning omkring vores pantmærker, og derved skal have Svenske pant mærker på de produkter til Sverige.

Men mit spørgsmål er mere basere på selve afgiften.

Proceduren er således at jeg bor i Danmark. Importere fra Tyskland og Sælger til Sverige.

Er der så nogen der ved om jeg så både skal betale punktafgifter og moms i både Danmark og Sverige? Eller om det kun er det land jeg selv bor i der skal have afgifterne og momsen?

På forhånd tak

mvh Mike

Tilmeldt 28. Nov 13
Skrevet kl. 07:52
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 09:49

Sælger du fra Danmark til Svenske erhvervskunder skal du ikke opkræve nogen moms. Med hensyn til dansk punkafgift skal den heller ikke betales for de vare der eksporteres til Sverige.   Hvad der skal betales af svensk punktafgift må være op til din svenske kunde at afregne med de svenske myndigheder.

Tilmeldt 28. Nov 13
Skrevet kl. 10:32
Ok så langt så godt

Men hvis en svensk privat kunde køber af mig skal jeg vel betale afgift og moms til den danske stat og svensk miljø og pant afgift til Sverige
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 10:39

Sælger du til svenske privatkunder skal du opkræve dansk moms, men du kan blive fritaget for at betale den danske punktafgift.  Om du eller din kunde skal betale Svensk Miljø og pant afgift i Sverige ved jeg intet om. 

Tilmeldt 28. Nov 13
Skrevet kl. 12:58
Ok. Tak for hjælpen
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)