Kære Amino brugere Jeg har et sodavand og øl import firma som hovedsagelig består i at importere div. drikkevare fra Tyskland og derefter lovliggøre dem og sælge dem videre i de forskellige danske kiosker m.m Men jeg har nu gået og leget med tanken om at videreføre salget til Sverige, og få nogle gode aftaler i hus. Jeg ved at jeg skal have en aftale i hus med Returpack Sverige, da der endnu ikke er lavet en Nordisk ordning omkring vores pantmærker, og derved skal have Svenske pant mærker på de produkter til Sverige. Men mit spørgsmål er mere basere på selve afgiften. Proceduren er således at jeg bor i Danmark. Importere fra Tyskland og Sælger til Sverige. Er der så nogen der ved om jeg så både skal betale punktafgifter og moms i både Danmark og Sverige? Eller om det kun er det land jeg selv bor i der skal have afgifterne og momsen? På forhånd tak mvh Mike |
Har også læst lidt her http://www.oresunddirektbusiness.dk/indblik/skat-for-virksomheder/uden-afdeling-i-sverige/punktafgifter hvis det er noget i vil se. Men kan stadig ikke gøre mig helt 100% klog på det.
For som jeg lige kan læse mig frem til tyder det på jeg skal betale afgift og momsen i Danmark men ikke Sverige