Hej. Jeg har netop været på en rejse hvor jeg smagte nogle meget unikke chips, som jeg har en forestilling om man ville kunne sælge til special butikker og happenings i DK med stor succes. Da jeg kom hjem fandt jeg producenten af chipsene, som har en online privat shop, hvor man kan bestille, her ligger prisen på ca. 4 pund for 2 poser a 145g. Prisen er forholdsvis høj, men kunne forestille mig det var en anden snak, hvis man forhandlede som virksomhed og bestilte en stort nok antal :D Før jeg kontakter dem, vil jeg godt lige sikre mig at det ikke er en helt umulig plan jeg har, for kender ikke fødevarereglerne for import af chips? Er der nogle der har link til dette eller andet der kan hjælpe? Ved godt man skal være opmærksomme på ingredienser, som ikke er tilladt i DK, men dette er jeg igang med at undersøge også. Men problemet ligger i at, hvis der er for mange afgifter og/eller store importadministrative tidskrævende opgaver hver gang der bestilles, så vil avancen slet ikke være realistisk. Skal lige siges at det er produkter fra UK. Håber en kan hjælpe! :D Med venlig hilsen Peter S Nielsen |
Hej Peter.
Jeg ved godt jeg ikke præcis svarer på dine spørgsmål.
Men jeg fik disse tanker;
Jeg har tidligere, (godt nok snart 20 år siden) arbejdet inden for snack industrien.
Dengang blev en meget stor del af de snacks og chips der blev solgt i UK produceret i Skandinavien og Nordtyskland.
Derfor, er du sikker på at chipsene bliver produceret i UK?
Det er jo unægtelig billigere, bare i transport, at bestille dem tættere på.
Hvis de bliver produceret i UK, kunne det være en mulighed for dig at købe/lease en licens på produktet.
Og så få dem produceret af en chipsfabrik i DK.
Nå, det var bare et par strøtanker. Det lyder spændende, held og lykke.
KMOsen