Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad vil det koste at få denne hjemmeside lavet?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Nov 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! - Jeg sidder lidt med en ide til en hjemmeside, som jeg selvfølgelig gerne vil have op og køre. Jeg har dog ikke så meget forstand på det med at lave en hjemmeside, derfor søger jeg hjælp. Jeg vil gerne have nogle bud på hvad det vil koste at få lavet, og nogle som måske er interesseret i det?

Hjemmesiden skal bl.a. indeholde disse ting:

- Man skal kunne lave brugerprofiler.

- Man skal kunne oprette egne salgsannoncer (lidt som DBA og guloggratis).

- En søgemaskine, sådan man kan søge efter salgsannoncer.

- Et debatrum af en art.

Er der selvfølgelig flere ting, men disse er hovedpunkterne.

Siden skal køre rundt via. reklamer. Det vil sige at der altså også skal være plads til reklamebannere.

Jeg vil gerne høre om nogle måske har et bud på hvad dette kan komme til at koste at starte og køre rundt.

Mange hilsener

Simon 

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 15:58

Du er nødt til at beskrive hele siden før vi kan give et mere præcist bud :) 

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Tilmeldt 5. Nov 13
Skrevet kl. 16:00

Hej Daniel, tak for det hurtige svar! - Som sagt har jeg ikke den vildeste forstand på at lave hjemmesider! Fortæl hvad du gerne vil høre mere om, også gør jeg mit bedste for at svare!

Ha' en god dag

Simon

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Du bør starte med at lave/få lavet en kravspecifikation, der beskriver opgaven i detaljer, da "lidt lige som" projekter har det med at vælte pga. misforståelser og uenigheder mellem opgaveudbyder og udvikleren. Du får heller ikke et professionelt webbureau til at give en pris uden en klar beskrivelse af opgaven.

Overordnet set kan Drupal 7 de ting du nævner, men hvis hjemmesiden skal optimeres til mange besøgene, kan det godt betale sig at udvikle den fra bunden af, da en overbygning på et cms system, hvor du konfigurerer indholdstyper, vil medføre mange ekstra databaseforespørgsler.

Mine løse estimater:

En Drupal løsning vil tage ca. 1 måned og koste fra 40.000 kr. + moms.

En gennemarbejdet løsning vil koste fra 100.000 kr. + moms og tager mininum 3 måneder.

---

Dit behov er som minimum:

- Kravspecifikation inkl. en struktureret analyse (flowchart m.m.)

- Eventuelt SD + OOD (Struktureret + objektorienteret design + mockups) alt efter opgavens størrelse

- Responsivt webdesign

- Programmering

---

Vær opmærksom på at du har behov for flere forskellige kompetencer: Projektleder, Analyse/design m/k, webdesigner og programmør, hvilket normalt ikke kan løses professionelt af en person.

Efterfølgende kommer: Konverteringsoptimering, søgemaskineoptimering og eventuelt adwords-optimering.

---

Start eventuelt her: http://startvaekst.dk/it-projekter 

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 16:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

simonskov:

Hej! - Jeg sidder lidt med en ide til en hjemmeside, som jeg selvfølgelig gerne vil have op og køre. Jeg har dog ikke så meget forstand på det med at lave en hjemmeside, derfor søger jeg hjælp. Jeg vil gerne have nogle bud på hvad det vil koste at få lavet, og nogle som måske er interesseret i det?

Hjemmesiden skal bl.a. indeholde disse ting:

- Man skal kunne lave brugerprofiler.

- Man skal kunne oprette egne salgsannoncer (lidt som DBA og guloggratis).

- En søgemaskine, sådan man kan søge efter salgsannoncer.

- Et debatrum af en art.

Er der selvfølgelig flere ting, men disse er hovedpunkterne.

Siden skal køre rundt via. reklamer. Det vil sige at der altså også skal være plads til reklamebannere.

Jeg vil gerne høre om nogle måske har et bud på hvad dette kan komme til at koste at starte og køre rundt.

Mange hilsener

Simon 

Hej Simon,

Denne hjemmeside kan blive etableret i Joomla som er et CMS (Content Management System). Du kan for eksempel benytte K2  og benytte tilføjelses plugin for at gøre det muligt at tilføje ekstre muligheder i dine brugers profil, der kan du benytte for eksempel "User Extended Fields for K2".

Hvis du også skal have forum, så kan du benytte "Kunena", synes dette system fungere rigtig godt. Angående salgsannoncer, så kender jeg ikke lige et udvidelses plugin til dette, men jeg er næsten sikker på at du kan finde det inde på Joomlas hjemmeside.

Ang design, så kan man altid finde nogle inde på themeforest, der er rigtig mange forskellige og meget flotte derinde til billig penge.

Ved at gøre det på denne måde, så kan du hurtigt og billigt få lavet sådanne hjemmeside.

Håber at dette hjælper bare en lille smule.

Content Management System

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Tilmeldt 5. Nov 13
Skrevet kl. 16:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fedt! - Tak til jer begge for de hurtige svar! I må ikke tro at det er en ide jeg kom på for 5 minutter siden og bare vil have den ud. Den er skam gennemtænkt! 

Det var præcis disse svar jeg håbede og ønskede! 

Jeg vil sætte mig ned og lave en kravspecifikation som Karsten forslår og når dette er gjort, så vender jeg tilbage! 

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 16:32

simonskov:

Fedt! - Tak til jer begge for de hurtige svar! I må ikke tro at det er en ide jeg kom på for 5 minutter siden og bare vil have den ud. Den er skam gennemtænkt! 

Det var præcis disse svar jeg håbede og ønskede! 

Jeg vil sætte mig ned og lave en kravspecifikation som Karsten forslår og når dette er gjort, så vender jeg tilbage! 

Det var så lidt, du er endelig velkommen til at tage kontakt til mig igen. Enten blot ved at svare på denne debat, eller ved at kontakte mig i en privat besked, eller på mail: mail@niluan.dk

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)