Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WooCommerce laaaangsommmm ;(

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at bygge en shop og har et produkt som har ca 400 varianter.

Siden lille på en pro hotel hos meebox og køre super hurtig lige ind til jeg skal redigere produktet så tager denne side ca 5-7 min om at indlæse og er så tung jeg ikke kan arbejde i det, det er en masse fejl som er woo fejl det er nogle noget java som skal indlæses og jo flere varianter jo mere java der er jo langsommer er siden. 

Jeg tænker så jeg bestiller en KÆMPE server med masser af power så at de lorte koder kommer op i fart eller er det helt forkert tænkt ? 

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 15:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas.

Opretter du dit varelager manuel, eller bruger du csv opload?

Disse plugins kan hjælpe dig med opsætning ad de forskellige varianter.

Woocommerce CSV Import

Woocommerce CSV Import Attributes add-on – Købt www. http://allaerd.org/

Woocommerce CSV Import Custom field add-on – Købt

Woocommerce CSV Import variable products add-on – Købt

Wocommerce har også deres egen csv plugins

Det hjælper ikke med en kæmpe server, det er noget med opsætningen.

Lav en exel regneark med dine varernumre og antributers, og opload dem på engang,

når du først har lavet det engang kan du altid rette i exel og opload den igen.

Mvh. Niels

https://itwebsite.dk

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 15:18

Det er manuel men det er ikke så meget det at ligge produkter ind det er der en sød lille inder som gør for 2 usd i timen, det er når jeg eks. skal ind og lave seo på et produkt som jeg skal på dem alle. Så tager det virkelig lang tid for siden at loade

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 15:22

Thomas Reberholt:

Jeg er ved at bygge en shop og har et produkt som har ca 400 varianter.

Siden lille på en pro hotel hos meebox og køre super hurtig lige ind til jeg skal redigere produktet så tager denne side ca 5-7 min om at indlæse og er så tung jeg ikke kan arbejde i det, det er en masse fejl som er woo fejl det er nogle noget java som skal indlæses og jo flere varianter jo mere java der er jo langsommer er siden. 

Jeg tænker så jeg bestiller en KÆMPE server med masser af power så at de lorte koder kommer op i fart eller er det helt forkert tænkt ? 

1 produkt med 400 varianter?

Så er det klart den er langsom, del dit produkt op i stedet for at have så mange varianter i samme produkt. 

Jeg arbejder lige nu med en woocommerce som har 2000 produkter med 0-5 varianter hver uden ret meget ventetid (2-3 sekunder for hver redigering).  

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 15:46

Det er svært at dele et produkt op synes jeg ! så får jeg jo mange af det samme produkt bare i forskellige farver ! 

Det omtalte produkt er http://tex-tryk.dk/t-time-t-shirt-id-510 som findes i 27 farver og størrelsen fra 2-4 år til 7xl og det er der for der kommer så mange varianter som der gør. 

Kan det virkelig ikke løses på andre måder ;( 

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 15:59

Du kan jo snildt starte med at finde ud af, om det er dit theme, der dræber hastigheden. Skift til et af standard temaer.

Efterfølgende kan du slå alle plugins fra, en efter en. Så finder du ud af, om der evt er en flaskehals der.

Andet: Slå revisions fra og slet de gamle. Optimer din database...

Og selvfølgelig kan det hjælpe, hvis man har en større server / eller mere optimeret WordPress miljø. 

Hvorfor ikke spørge Meexbox? Om ikke andet, så skal du jo finde ud af, om det er HDDerne der er langsomme. Kører de allerede et eller andet super SSD setup, så er der nok ikke så meget at komme efter.

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 16:08

Jamen jeg ved jo godt hvorfor den køre langsom ! 

Woo´s ellers så lækre kode virker ikke i backend ! den laver en masse java når man har mange forskellige varianter af et produkt, jeg har forsøgt at fixe dette ved forskellige løsninger haft andre inde over osv osv. det eneste jeg ikke har forsøgt er at få den største server hos meebox men denne er ganske dyr og svær at komme til at teste med en wordpress på !

Der for spør jeg her :) nogen som tror/ved/gætter på at denne opgave ville blive hurtig på en super server ? 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 16:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Reberholt:

Jamen jeg ved jo godt hvorfor den køre langsom ! 

Woo´s ellers så lækre kode virker ikke i backend ! den laver en masse java når man har mange forskellige varianter af et produkt, jeg har forsøgt at fixe dette ved forskellige løsninger haft andre inde over osv osv. det eneste jeg ikke har forsøgt er at få den største server hos meebox men denne er ganske dyr og svær at komme til at teste med en wordpress på !

Der for spør jeg her :) nogen som tror/ved/gætter på at denne opgave ville blive hurtig på en super server ? 

Hvis du kan sende mig en mail på lucas @ lucasrolff.com - hvad vi så kan gøre, er du kan sende en kopi af din wordpress side (database og filer), så skal jeg prøve at smide den på en test server, finde ud af hvor loading problemet er henne, om det er koden, siden, hosten, eller hvad dælen det er der skaber problemet.

Det koster forresten gratis. - Det eneste jeg skal bruge et dropbox link (eller anden fil storage), med zip fil af Wordpress, og en kopi af databasen.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 19:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Jeg har kigget lidt på siden, og uanset hvad server man smider den på, uanset hvor mange resourcer man giver den, loadede backend langsomt.

Jeg lavede så en PHP profiling fra en lille test maskine her hjemme, på et produkt med 24 farver, og 13 størrelser, hvilket giver i alt 312 produkter. Der er et curl request der tager et sekund, som kan ses bort fra - men ellers passer resten:

http://d.pr/i/NZfp/5wupypIr 

En af de store problemer ligger i mysql queries, den bruger en del CPU tid, dog bliver der lavet 1175 kald til databasen for at hente indholdet omkring ét enkelt produkt.

Når WooCommerce bliver brugt, bliver der også brugt en masse 'apply_filters' funktioner, disse funktioner sker for hver variation, og det resultere i at apply_filters bliver kaldt 50694 gange (det er ret meget).

Dette mærkes dog ikke i frontend af siden, da der er WP Super cache, så den load relativt hurtigt..

Dog når man er i backend af siden, bliver WP Super cache ikke brugt, så man mærker ikke problemet med størrelsen af siden.

Problemet ligger i følgende:

For at ændre dit produkt, skal serveren generere 2.7 megabyte HTML, bestående af 38000 linjer kode, ikke nok med det, så bliver der lavet 1490 kald til databasen, den henter en hel masse data (ca. 4 megabyte), disse 4 megabyte skal læses fra databasen, PHP skal modtage disse 4 megabyte data, ud fra det dataset af 4 megabyte (som det skal arbejde med en del gange), vil indholdet som fylder de 2.7 megabyte blive genereret.

Udover disse store queries der bliver lavet til databasen, så bliver funktionen "apply_filters" brugt 103379 gange under denne process, dette resultere i en meget meget dårlig loading tid.

Der bliver i alt lavet 1.7 millioner funktion kald, for at loade et produkt i backend, hvilket er langt langt mere end normalt.

Så det er grundet af mængden af varianter per produkt du ser denne utrolig lange loading tid.

Og så udover det, så er de queries som woocommerce laver, og de loops de laver ikke særlig optimale, så dette gør det endnu værre.

Så mit tip til dig, er at dele dit produkt op i lad os sige 24 produkter hvis du har 24 farver, og så have størrelserne som varianter. 

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 01:34

Lucas - Hosting4Real:
Jeg har kigget lidt på siden, og uanset hvad server man smider den på, uanset hvor mange resourcer man giver den, loadede backend langsomt.
StarStarStarStarStar

Flot gennemgang, som tydeligt forklarer at woocommerse ikke er programmeret for optimal databehandling.
Da jeg kiggede koden igennem, fik jeg nærmest fornemmelsen af at udviklerne slet ikke havde styr på MySql eller DB'ere i almindelighed.

Woocommerse er bedst til få produkter - ogsom det tydeligt fremgår her - få varianter på hvert produkt 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)