I løbet af det sidste års tid har jeg specialiseret mig i digital billed-restoration samt farvelægning. Mit spørgsmål er om jeg skal lave en menu med priser eller lave hjemmesiden helt om så den bliver mere kommerciel? Jeg vil gerne have det til at fremstå som en "kunster" der udfører et stykke arbejde i stedet for bare en automatisk process. Vil der desuden være nok i Danmark til at få det til at køre rundt eller skal jeg satse globalt? Oliver. |
Hej Oliver
Det ser virkelig flot ud. Jeg synes helt klart, at du skal lave en kommerciel hjemmeside. Men det kan nok gøres på mange forskellige måder. Det kommer lidt an, hvem du gerne vil henvende dig til. Privatpersoner eller virksomheder? Eller begge dele? Jeg kan sagtens se dit produkt henvende sig til begge grupper.
Virksomheder har den fordel, at de har råd til at betale mere, men så skal du også forklare dem, hvorfor de skal bruge din ydelse. Jeg tror, at mange privatpersoner gerne vil have gamle billeder farvelagt, og det kan jeg i hvert fald sagtens se en værdi i.
Med hensyn til priser ved jeg ikke rigtig, om du behøver at skrive en fast pris. Hvis tiden, du bruger på det, varierer meget for hver opgave, synes jeg ikke, at du skal skrive en fast pris. Skriv at de kan kontakte dig for et tilbud. Du kan evt. skrive, hvilket prisniveau vi snakker om.
Danske eller engelsk? Du kan sagtens henvende dig globalt, da din ydelse ikke er bundet op på Danmark. Billeder taler til alle mennesker uanset sprog. Jeg kunne sagtens se din ydelse blive tilbudt på en hjemmeside som Elance.com, som er lidt ligesom Amino Freelancer.
Noget helt andet: Har du overvejet at lave en fotobog, hvor du viser, hvad du kan? Det kan jo også være en måde at tjene penge på?