Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jobsamtale

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Fetch Parcel Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Da vi har vores firma beliggende på vores privat adresse, vil jeg gerne høre om man kan holde job interview andre steder f.eks cafe?

Vi skal have 3 stykker indtil samtale, og jeg ønsker ikke at have dem på vores privat adresse, da vi kun har en ledig stilling til rådighed. 

Jeg har søgt op og ned på nettet uden held, og kan ikke finde noget om det. Er det "normalt" eller fuldstændig uhørt?

På forhånd tak.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:30
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 09:32

Du kan holde en jobsamtale hvor det passer dig. Men vær klar over, at ansøgere til stillingen kunne blive mistænksomme, når de ikke kan se arbejdspladsen! Det kunne tolkes som om du ville skjule noget.

Forstår godt at du ikke vil have "gud og hver mand" renden på din privat adresse, men når nu du driver dit firma derfra......

Tilmeldt 19. May 13
Skrevet kl. 09:36

Du kan sagtens afholde en jobsamtale på en café. Jeg vil dog anbefale, at du vælger et sted, hvor I kan sidde i fred og ro. Baresso ville fx være et dårligt sted.

Personen, der skal til samtale hos jer har udelukkende fokus på, at score jobbet, og IKKE, at I har et fancy kontor eller lignende.

Altså kan du sagtens tage ud og drikke en kop kaffe med din potentielle ansatte :)

Tilmeldt 16. Nov 12
Fra  Fetch Parcel Skrevet kl. 09:44

Tak for svar Fru Hartmann.

Dem jeg ansætte vil jeg selvfølgelig gerne have på adressen, det er de nødt til når de nu er ansat.

Men vi har 5 børn (teenager) hjemmeboende på adressen også, og jeg syntes bare ikke om at have dem på adressen, og specielt ikke når det kun er 1 der får jobbet.

Men kan godt se at det kan virke underligt, og det ønsker jeg jo ikke. 

Tilmeldt 16. Nov 12
Fra  Fetch Parcel Skrevet kl. 09:47

Tak for svar David Bentzon.

Jeg er glad for din positive tilbagemelding. 

Skal jeg informere om grunden til ansøgeren eller bare lade som om det er helt normalt? 

Tilmeldt 16. Nov 12
Fra  Fetch Parcel Skrevet kl. 09:48

Tak for svar Jesper Laugesen.

Det havde også været en mulighed, som jeg klart vil kigge på.

Men det ville bare være enklere lige nu, hvis jeg bare kunne tage det på en lokal cafe eller noget.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 09:49

Molimaki:

Skal jeg informere om grunden til ansøgeren eller bare lade som om det er helt normalt? 

Hvis ansøgeren spørg, så kan du forklare det - ellers skal du bare køre jobsamtalen som om, at I altid gør det på denne måde da det giver en mere afslappet følelse og gør, at ansøgeren kan slappe mere af.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 09:54

Jeg ville nok gøre som Jesper foreslår og leje/låne et kontorlokale et sted frem for en cafe

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 10:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvor du holder samtale er helt op til dig som arbejdsgiver.

Jeg har prøvet lidt af hvert som den der søgte et arbejde. Jeg har som normalt vis være i mødelokaler, hvor der er stille og der sidder 5 personer og kigger på en og stiller spørgsmål.

Har prøvet at sidde på en cafe med mange mennsker omkring som sad og snakkede, grinede og alt det der nu inkluderer i et cafe besøg.

Jeg har dog også haft en chef som mødte mig udenfor arbejds stedet og gik en tur på en time hvor vi snakkede sammen, det var meget alternativt og afslappende.

Du kan se det på denne måde, hvis det er du søger en person som skal kunne håndtere at arbejde under press, så er et cafe et udmærket sted, her vil du kunne se om han kan koncentrer sig om jeres samtale eller om hans blik vandrer. Det kommer helt an på situationen.

Håber det går godt :)

Fortsat god dag.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)