Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp min tørretumler vil ikke tørre!

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle...

Jeg ved godt det ikke er i et ihværksætter spørgsmål, men jeg tænkte der så mange kloge mennesker her inde, så det kunne være der var en der kendte til problemet..:)

Jeg har en Candy cov 670c 7 kg tørretumler, som varmer, den kører rundt som den skal og det, men når der så er gået noget tid, står alle lamperne og blinker, og så er den stoppet, plus den ikke har varmet det der er i tørretumleren, (alt dette finder jeg ud af, da jeg har vasket 9 maskiner tøj, og ville smide det i lidt efter lidt:) så nu står jeg med 9 maskiner vådt tøj. Og nej jeg har ikke prøvet at proppe det hele ind på en gang, og prøvet at tørre alt sammen;-) 

Den har virket udpåklageligt, i snart 2 år.. er brugt stort set hver dag, til en eller to maskiner, og så til storvask i weekenderne. Jeg ved ikke hvor længe en levetid de har.?

Jeg har også prøvet, at tømme filteret, uden held, det gør jeg så efter hver maskine, men jeg har prøvet at kigge og der skulle sidde noget et andet sted, men kan ikke finde det.. 

Jeg har udviget garanti på den, men inden jeg ringer, vil jeg lige forhører mig først, da det koster mig penge, hvis de kommer ud og kigger og der så ikke er noget galt med den, som skal laves.. 

Håber der er nogle der kan hjælpe...:) 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 19:10

Tror desværre ikke at en maskine af mærket Candy har en levetid på 2 år - det er nok det som er problemet.

Køb en Miele og sov godt om natten de næste 10 år Smile

Spøg til side - min tidligere maskine stopped med at varme men kørte ellers rundt. Valgte at udskifte til en ny da reperation næsten koster det same med reservedele.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 19:19

cecilie krogh :
Hej alle...

Hej Cecilie

Jeg kan desværre ikke hjælpe med løsning af dit problem, men jeg kan da sige:

TILLYKKE MED FØDSELSDAGEN :-)

/Brian

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 19:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tusind tak..:) 

Ja og hvem er til black sabbath koncert..,, Min mand..:) hi hi.. så må jeg jo bare blive hjemme og arbejde...;) 

ej skal lige siges jeg selv købte billetterne til ham:) 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis den kun er NÆSTEN 2 år gammel, så er der jo stadig reklamationsret - og hvis du så oven i købet har udvidet garanti, så skal de da udbedre fejlen uden omkostninger for dig vil jeg mene - med mindre de kan bevise, at det er dig der har ødelagt den. 

Her er et uddrag fra købeloven:

Reklamationsretten er en lovbestemt pligt, som forhandleren skal leve op til overfor dig som forbruger. Dukker der en fejl eller mangel op ved en vare i de første 2 år efter købet, skal forhandleren løse problemet uden udgifter og unødigt besvær for dig, hvis problemet var latent i varen ved købet.

Den 2-årige reklamationsret gælder for alle varer og dele, såvel nye som brugte.

En garanti er en frivillig service

En garanti er en ekstra service, som en forhandler eller producent vælger at yde på et bestemt produkt, produktgruppe eller alle varer. Den er altså frivillig, og du kan ikke forvente, at der følger en garanti med en hvilken som helst vare, du køber.

Garantien skal stille dig væsentligt bedre end købeloven, så den fungerer som et supplement til dine lovbestemte rettigheder. Fx kan en garanti forlænge klagemuligheden ud over de lovbestemte 2 år eller dække defekter, som ikke er omfattet af reklamationsret.

Har garantistiller ikke nærmere defineret, hvad garantien dækker og ikke dækker, skal garantien opfattes som en fuld garanti. 

P.S. og tillykke med fødselsdagen. :-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 19:32

Ja.. det kan godt være du har ret...:) det kan godt være man bare skulle købe en ny..:) 

jeg vil bare lige sikre mig at det ikke er et andet blondie ting, som har du prøvet at trykke på den knap..;)

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 19:35

Allan I:
Hvis den kun er NÆSTEN 2 år gammel, så er der jo stadig reklamationsret - og hvis du så oven i købet har udvidet garanti, så skal de da udbedre fejlen uden omkostninger for dig vil jeg mene - med mindre de kan bevise, at det er dig der har ødelagt den. 

Ja det ville jeg også mene.. Men det lyder som om, at det er ting jeg skal ringe og bede om så.. da det godt kunne tyde på, at det er tumleren der er gået i stykker..!? 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:59

Hej Cecilie,

Du skal selvfølgelig ringe til forsikringsselskabet straks imorgen og spørge, hvordan du skal forholde dig.

De vil fortælle dig, hvem du skal ringe til og hvor meget de mener, at maskinen må repareres for, før du i stedet skal tilbydes en ny maskine.

Der er intet hokus pokus i det og alt den snak om reklamationsret og hvad ved jeg, er irrelevant hvis du har tegnet en ekstra forsikring. Så er det altid forsikringsselskabet, du skal ringe til først.

Når den ikke varmer, så er det ikke noget, som du kunne have forårsaget, medmindre at du ikke har tømt kondensvandsbeholder. Jeg går dog ikke ud fra at det er tilfældet, når du har haft maskinen i snart 2 år. Så ved du nok, hvordan du bruger din maskine.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Njl gulvservice Skrevet kl. 20:02

Er det kondens eller aftræk,?? 

Er der varm inde i maskinen,??

Og tillykke med dagen, må den blive fantastisk, det der er tilbageBig Smile

gulvafslibning og gulvbehandling, Njl gulvservice.

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 20:24

Flemming:
Når den ikke varmer, så er det ikke noget, som du kunne have forårsaget, medmindre at du ikke har tømt kondensvandsbeholder. Jeg går dog ikke ud fra at det er tilfældet, når du har haft maskinen i snart 2 år. Så ved du nok, hvordan du bruger din maskine.

jeg har ikke tømt noget, andet en filteret.. hehe.. 

ja den har i hvert fald tørt tøj i 2 år. og der trykker jeg bare på start, og hvor mange minutter og bum så var mit tøj tørt, inde der var gået en halv time. 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)