Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man sætte canonical på en side der er "noindex"?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1761
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger han Noindex, så skal han ikke bruge canonical og omvendt.

Det var sådan set det jeg mente.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 10:53

Kristian Mølholt :
Tak for svaret, men er det ikke lige præcis i dette tilfælde (96% Duplicate Content, som ikke kan 301 redirect) at canonical har sin berigtigelse?

JO, Thomas overså bare at du allerede kører den løsning.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jonas Jørgensen:

Kristian Mølholt :
Tak for svaret, men er det ikke lige præcis i dette tilfælde (96% Duplicate Content, som ikke kan 301 redirect) at canonical har sin berigtigelse?

JO, Thomas overså bare at du allerede kører den løsning.

Jeg har intet overset, Jonas. Og Kristian fortæller jo netop, at de allerede kører med noindex. Og så spørger han, om han skal sætte Canonical på. Så hvordan du når frem til, at han allerede kører med den løsning, ved jeg ikke. Du kunne jo evt. overveje at indrømme, at du har taget fejl her?

Canonical URL Tag er ikke skudsikker - og Google siger jo selv, at de tager det som et hint og ikke som en entydig kommando. Derfor er det en MEGET dårlig løsning at sætte Canonical URL Tag på en udskriftsvenlig side, og det undrer mig, at du som SEO rådgiver anbefaler det på en udskriftsvenlig side.

En udskriftsvenlig side er jo som regel uden menuer eller andet, og det er bestemt ikke en side, der er ønskværdig i Googles indeks. Og den eneste måde at undgå det på er "noindex". Eller "noindex,follow", hvis der er links i den udskriftsvenlige side.

Og igen: Jeg vil på det kraftigste advare mod at kombinere noindex med Canonical URL tag af de årsager, der allerede er linket til tidligere i tråden.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 17:57

Beklager, det er mig der har overset/byttet rundt.

Alt det skriveri fik fokus væk, fra trådstarters spørgsmål.

Svaret er igen JO - MEN, ikke på samme tid med NOINDEX.

Canonical er netop beregnet til formålet, derfra til om det virker efter hensigten er en anden snak.

Jeg har kun oplevet problemer med canonical på nye sites, ikke på ældre sites der er indekseret.

I øvrigt ser det ud til, at mix problematikken kun er et internt anliggende.

Læs mere om det her:

http://dejanseo.com.au/noindex-competitors/

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 18:32

Jonas Jørgensen:
Canonical er netop beregnet til formålet, derfra til om det virker efter hensigten er en anden snak.

Det er da yderst vigtigt, om det virker efter hensigten. Ellers kan man hurtigt stå med en situation med massivt duplicate content on-site. Og det er da i hvert ikke ønskværdigt.

Brug noindex,follow som Thomas skriver. Så er der styr på den sag.

Ingen grund til at bruge noget, som måske/måske ikke virker, når man kan lave noget, som virker.

Jonas Jørgensen:
I øvrigt ser det ud til, at mix problematikken kun er et internt anliggende.

Det vil jeg da håbe. Ellers ville det være let at få de-indekseret sider på andre websites.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 19:10

Kenneth Wellin:
Brug noindex,follow som Thomas skriver. Så er der styr på den sag.

Ja, bortset fra at pagerank og linkjuice fra de print venlige sider ikke ender det rigtige sted.

Hvis der er backlinks til de printvenlige sider og de ikke indeholder links (meget normalt) - hvor ender pagerank og linkjuice så ?

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 20:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Jørgensen:
Ja, bortset fra at pagerank og linkjuice fra de print venlige sider ikke ender det rigtige sted.

Hvis der er backlinks til de printvenlige sider og de ikke indeholder links (meget normalt) - hvor ender pagerank og linkjuice så ?

Og? Alternativet er da noget værre!

Hvis vi skal holde os til svaret på det oprindelige spørgsmål, så er det, at Kristian skal fortsætte med at gøre, som han allerede gør.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:46

Jeg er altså ikke helt enig. (mht alternativet)

Hvis der ikke er mindst 1 internt link på de printvenlige sider, vil det bestemt være hensigtsmæssigt at sørge for det.

Er det ikke muligt, kunne en løsning være at benytte canonical på de sider, der har backlinks og følge udviklingen.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)