Sagen er den; De 2 tidligere ejere har et mellemværende, hvilket er mig 100% uvedkommende.
Jeg får et brev fra en advokat der spørger om jeg vil åbne op en mandag kl 11.00 så partners advokater og syns-skønsmanden kan lave en vurdering p.g.a af en kommende retssag.
Jeg sagde jeg ikke gad at åbne, og de kunne komme mellem 20-05 torsdag-fredag-lørdag, da jeg ikke gider at gøre noget gratis for en advokat. Han har så allerede efter 30 sekunders tlf samtale truet med at gå rettens vej, hvilket ikke fremmer hans sag i min optik.
Jeg har sagt han kan betale sig fra dig.
Hvad er min ret? kan det passe jeg skal tvinges til at bruge 2 timer af min tid(gratis), for en sag som jeg intet har med at gøre.
Hvad er min ret? kan det passe jeg skal tvinges til at bruge 2 timer af min tid(gratis), for en sag som jeg intet har med at gøre.
Herre Jemini, du er da godt nok en stivnakke. Hvad går der fra dig? Hvad med at vise en smule venlighed over for din omverden? Hvor meget kan du opgøre din tabte arbejdsfortjeneste til for en mandag fra kl. 11 til 13?
Hvad med at vise en smule venlighed over for din omverden? Hvor meget kan du opgøre din tabte arbejdsfortjeneste til for en mandag fra kl. 11 til 13?
Advokaten fakturer formentlig 5.000 for de to timer. Hvis han har brug for Stigs hjælp, for at kunne fakturere de timer ud, må det da være rimeligt at han betaler for den ligesom han selv bliver betalt.
Jeg kender dog slet ikke jura'en på dette område, så det kan være han har en paragraf at støtte sig op af. Hvis han havde det, burde den dog være præsenteret i en sober tone. Det andet, som det bliver beskrevet, lyder lidt desperat.
jeg ville ha hjulpet - det er ret klart besværligt for en advokat at komme mellem kl 20 og 05 så ønsket om at finde et tidspunkt under dagen er ret naturligt - Ikke alt skal gøres i penge og det er vel også i de to tidligere ejeres interesse at du lige hjælper så - jeg synes ikke det har så meget at gøre med at advokaten skal ha penge -
Skal han betale for at få åbnet, så sker det kun ved at de tidligere ejere kommer af med pengene. Advokaten koster dem det han koster + det du skal ha extra - det er dem der betaler - da ikke advokaten.
Hjælpsomhed et par timer herregud ville være min holding af hensyn til dem der skal videre
Som ikke-Plus'er kan jeg ikke klikke på stjerner, men John ... du får lige en thumbs-up fra mig
Det har ikke noget med + eller ikke + at gøre, men hvor mange indlæg du har skrevet! Kan ikke huske hvor mange der skal til før du kan bedømme andres indlæg.
Aha, Fru Hartmann, der ligger naboens køter begravet. Jamen så ved jeg hvornår: 200 indlæg. Det nåede jeg hurtigt på mine gamle, nu nedlagte, profiler.
Hvorfor skulle man bruge 2 timer på en advokat, der truer en? Det hænger ikke sammen for mig. Det er fint at være flink og bruge sin tid på venlige mennesker uden at kræve betaling osv. Men det kan ikke være meningen, at man skal spilde sin tid på folk, der ikke er værd at bruge tid på.
Hvis ham her skal have en gratis rundvisning, når han efter 30 sekunder (tilsyneladende) truer med retssag, hvem skal så ikke have noget gratis? Der må være en grænse folkens.
Kender ikke de retslige konsekvenser, men det ville da være komplet latterligt, hvis du kan blive retsforfulgt på denne baggrund. Ikke desto mindre ville jeg nok overveje bare at gøre det, hvis det rent faktisk er seriøst med retten, fordi det er nok endnu værre at spilde sin tid på en retssag :-)
Hvorfor skulle man bruge 2 timer på en advokat, der truer en?
Han truede jo først da indlægsskriveren havde pisset ham af med et flabet, benægtende svar.
Vi har det kun fra hestens egen mund. At han er vrangvillig og slår taxameteret til ved den mindste anledning står klart, men mon ikke advokaten har en juridisk baggrund for at ytre, at han vil gå rettens vej for at få adgang? Det er jo en retssag der skal afgøres og hvis det er nødvendigt med en syns- og skønsforretning, kan han formentlig tvinges til at give adgang.