Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godaften Amino, jeg skal bruge jeres hjælp. - opstart af pladeselskab

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt ;)

Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at starte med at få et job i et studie eller pladeselskab og lærer noget om branchen. Det er i forvejen en branche der på rigtigt mange måder er presset, så uden en del erfaring tror jeg det bliver mere end svært at få succes.

Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Rasmus. Dog kan det at starte op selv og møde en masse udfordringer, også være en måde at få erfaring på. 

Men lad vær med at invester en masse penge eller have høje forventninger til indtjening fra start. Se det som et udviklings projekt der kan give jer en masse erfaring.

Men frivilligt arbejdet eller en praktikplads via et studie ville være oplagt.  

Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativt kunne det være en mulighed at satse benhårdt på en niche. Du kan for eksempel fordybe dig 120% i housemusik, dansk top eller hvad det nu måtte være. Følg med i alle fora, ikke bare de danske men og engelske. Hjælp folk med at besvare deres spørgsmål, link til spændende nye kunstnere og tilbyd folk at de kan bruge jeres studie gratis i 5-10 timer hvis de har noget musik de vil lave. På den måde får I et kæmpe netværk, og kan samtidigt vise hvad det er i kan. Er I gode nok kommer folk tilbage når de skal have lavet deres første rigtige plade også kan i tjene pengene der.

I stedet for en genre kan det også være en teknik i satser benhårdt på, f.eks. optagelser udenfor, optagelser til hus-koncerter i folks stuer, optagelser i kirker eller hvad I kan finde på. Uanset hvad så er det at putte en masse timer ind i at læse om det, snakke med dem som måske ved lidt, hjælp, hjælp og hjælp folk i branchen og skab derved en fremtidig værdi, som I kan bruge som base for virksomheden.

Tilmeldt 29. Mar 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen, jeg takker for svarende. Jeg har faktisk næsten alt hvad jeg skal bruge til studiet, udover mikrofoner. Jeg kan godt se din pointe Rasmus, og det vil også være elektronisk musik jeg ville fokusere på, så alt i alt, skal jeg investere ca. 10000 kroner for at dette studie kan blive kaldt et studie ;) 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)