Hejsa Kan forstå, at det er yderst vigtigt at gemme sine bilag til regnskabet, når man driver en biks... Jeg påtænker at starte en butik/webshop med bl.a. loppefund og vil i den henseende højst sandsynligt handle på private loppemarkeder, bagagerumsmarkeder osv., hvor jeg ikke tænker at der kan skrives en kvittering på købet. Hvordan håndterer man sådan en situation overfor regnskabet? |
Hej Anja,
anjahjensen:Kan forstå, at det er yderst vigtigt at gemme sine bilag til regnskabet, når man driver en biks
Bingo!
anjahjensen:Jeg påtænker at starte en butik/webshop med bl.a. loppefund og vil i den henseende højst sandsynligt handle på private loppemarkeder, bagagerumsmarkeder osv., hvor jeg ikke tænker at der kan skrives en kvittering på købet.
Hvordan håndterer man sådan en situation overfor regnskabet?
Så sørger du for at bede sælger om at skrive en slutseddel/kvittering til dig. Det er i virkeligheden ret simpelt - vil du have fradrag for det, så skal du kunne dokumentere købet.
Det behøver ikke være så besværligt. Det kan sagtens være følgende på et stykke a4-ark: Dato, Sælger info, Køber info, Vare(r), Beløb, Underskrift fra sælger.
KH. Lars