Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponsorerede blogindlæg

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 13
Indlæg ialt: 48
Fra  www.AlphaGeek.dk Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg snakkede lige med en anden seo gut omkring linkbuilding via blog/ sponsorerede links

Jeg mener, jeg engang har læst en at google "scanner" for ord som sponsoreret, markedsføring osv. Er der nogen der kan be- eller afkræfte det? 

Mvh. Jakob Wolff

Køb sjove, skøre og smarte gadgets billigt her hos www.alphageek.dk! - Super hurtig fragt og et KÆMPE udvalg

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 15:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke, de "scanner" efter det forstået som en automatiseret proces - men det er bare mit bud.

Du kan til gengæld være sikker på, at de løfter et øjenbryn (og nok også mere end det), kommer de forbi et sponsoreret indlæg med dofollow-links i.

Derved ikke sagt, det ikke kan være en god idé - udført korrekt virker det helt suverænt. Det kommer i sidste ende an på, hvordan du griber hele idéen samt din outreach an.

Der er stor forskel på at skrive "Vil du have en vareprøve fra mig - jeg kan se, du er en dygtig blogger og vil gerne støtte dig?" og "Hvis du får den her vare, får jeg så 2 dofollow links til evig tid fra dit site?"

MEGA stor forskel. ;-)

Tilmeldt 18. Sep 13
Fra  www.AlphaGeek.dk Skrevet kl. 19:10

Okay tak for svaret. :) 

Køb sjove, skøre og smarte gadgets billigt her hos www.alphageek.dk! - Super hurtig fragt og et KÆMPE udvalg

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:33

Alphageek.dk:
Jeg snakkede lige med en anden seo gut omkring linkbuilding via blog/ sponsorerede links. 

Og det skal ikke være nogen hemmelighed at den SEO-gut var mig :-)

Pointen er som altid at ønsker man at hjælpe med SEO, i dette tilfælde i et SEO-forum, er det dælme rigtigt man har styr på hvad der er op eller ned, da forkerte råd kan koste mange penge for dem som følger dem.

Og husk der er forskel på hvad Google siger de gør og hvad de kan, og hvad der rent faktisk virker for dem ;)

Tilmeldt 18. Sep 13
Fra  www.AlphaGeek.dk Skrevet kl. 20:13

Der er ikke noget forkert i at rådgive folk til at linkbuilding skal være så relevant som muligt, tværtimod.

Vil mere mene, at folk der ønsker den hurtige effekt er dem der brænder nallerne senere hen. 

Men jeg læste en case med en som var blevet ramt af det på et tidspunkts og det var derfor jeg nævnte at google så negativt på sponsorerede links. 

Men uden tvivl skal man jo have styr på, hvad man rådgiver folk til. 

Mvh.

Fra København Ø
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 166
Fra  SEO Nørden Tandblegning 365 Skrevet kl. 20:16

Her er lige en af dem, som hører til den kategori Frost beskrev som hvad Google siger...

#t=185" target="_blank">

#t=185

Det er matty boy selv der fører ordet her... Virker i øvrigt som om det er dagens hotte topic sponsorerede links og artikler ... Har lige brugt linket på et andet forum også, men det gør det jo ikke dårligere :-)

Om  de så scanner for det er en anden sag...

Partner - KH-Online.dk

Fra København
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 09:45

Jeg er før blevet kontaktet af virksomheder der gerne vil sponsorere et indlæg på min blog, hvor de kun ville gøre det, hvis jeg ikke skrev "Sponsoreret indlæg".

Det er for mig ikke lovligt at undlade at skrive dette (ved ikke hvordan reglerne er for virksomheden der kontakter en blogger) - Men tror samtidigt en del bloggere blæser lidt på dette.

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:31

En ting er, at det strider mod Googles guidelines, at sælge links på dit site - og konsekvensen af dette (hvis de opdager det) kan være, at dit website ender med at blive mindre synligt i Google. Men noget andet er, at det ifølge markedsføringsloven er forbudt at lave skjult reklame. Forbrugerne har ret til at vide, når en reklame er en reklame. Så du SKAL skrive "sponseret indlæg" (eller andet) på en måde der gør det tydeligt, at der er tale om en reklame.

Lovgivningen nævner derimod intet om attributten NOFOLOW på links. Det er bloit noget Google kræver på bl.a. købte links. Så i forhold til dette er det ikke myndighederne, men alene Google du kan få problemer med.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 10:03

Lovgivningen omkring skjult reklame er rettet imod de gamle medier. Internettet svømmer over i budskaber med tvivlsom afsender. Efter min mening bare endnu en antikveret lov som ikke lader sig reelt eksekvere online.

I forhold til trådstarters spørgsmål, så kan sponsorerede indlæg jo udfærdiges på mange måder. Google's officielle holdning er, som med alle andre links man selv forsøger at få, at der skal no-follow på hvis det er tilfældet. Det vil de også have at man gør ved gæsteindlæg, sponsorater, pressemeddelelser og alt mulig andet, sådan at det kun er links andre giver - uden påvirkning - som er do-follow, eller rettere kun med påvirkning gennem massive PR og reklame kampagner, som kun de store har råd til.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)