Du skal bare oprette ny medarbejder i danløn med hans CPR nummer, så skulle danløn meget gerne på 24 timer ha hentet hans skattekort hjem og du kan bruge programmet helt normalt. Hvis ikke det virker, ja så ring til skat, men har han CPR bør det virke på 24 timer, at få skattekortet hjem uden problem
Tillykke med din nye medarbejder - DET er iværksætteri når det er bedst
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
ud fra det Henrik skriver virker det ikke som at der genereres skattekort ved at han er tilmeldt som flyttet til DK og har fået dansk CPR men det er let at teste, for du ser på 24 timer om han har fået skattekort når du opretter ham i Danløn. Ellers må HAN lige henvende sig til skat og bede om dansk skattekort så er du jo 100% sikker
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
ja det vil jeg mene. Det er klart skat lige skal køre det i systemet og jeg aner ikke hvor længe det er - eller om det sker dagligt hvad det da burde - men danløn søger hele tiden efter skattekort når du opretter medarbejder, så jeg vil mene du bare indsender blanketten og så vil du kunne se når der står danløn har hentet hovedkort under medarbejderen
jeg vender lige tilbage når jeg har fået det hele på plads, så får I en tilbagemelding, der er sikkert andre her som kan finde oplysningerne for nyttige.