3D secure er måske nedern, men på den anden side, er jeg glad når jeg betaler med 3D secure.. først og fremmest fordi det er simpelt (Er endnu ikke blevet opkrævet at jeg skal bruge NemID.. men det er måske bare min bank der er lidt speciel).
Samtidig er det en ekstra sikkerhed, både for kunden og for virksomheden. Derfor syntes jeg det er meget smart, at jeg lige skal taste min kode ind til verified by visa, eller master, tager sølle 10 sekunder at gøre.
Udover det, så jo, så kan der forekomme at man skal bruge verified by visa, når man bruger visa-dankort.. Det kommer an på hvordan ens betalingsgateway ser kortet, om det bliver set om et visa kort, eller et dankort. - Ved ikke med Ewire, men f.eks. den gateway vi bruger, ser visa-dankort, som et visa kort, og derfor er 3D-Secure krævet.
Og vil da mene, 3D secure er stadig langt bedre end f.eks. at bruge Paypal.
Og nu bliver 3D-secure også standard om ikke særlig lang tid, så alle gateways kræver det.
Der sker utrolig meget svindel på nettet i form af fraud, så syntes da helt klart at 3D-secure enabled shops, skaber en ekstra sikkerhed omkring kundens data, (og penge).
Jeg ser det kun som positivt, forresten, så er 3D secure kun krævet for authentication, det betyder at hvis du har recurring payments, vil følgende betalinger ikke kræve 3D secure, såfremt du har rettighederne for at lave recurring payments fra kundens kort.