Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ewire 3d-secure - Godt eller skidt?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 177
Fra  MM Trading Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lige fået ewire og fandt ud af der er et ekstra sikkerhedstjek iform af verified by visa og mastercard securecode.

Jeg synes personligt selv det er r** irreterende at man skal bruge så lang tid på en betaling, men hvad tror i kunder syntes?

Er det godt eller skidt?

Mvh Mads

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Fra  MM Trading Skrevet kl. 11:12
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 11:17

Du som "køber" synes måske det er irriterende - men for virksomheden der skal sende en vare afsted som de har haft en udgift på, er de en sikkerhed for at kortet ikke er stjålet eller lign.

Hvis du sælger ydelser, eller noget du ikke har en egentligt udgift på - så kan det i mine øjne være ligegyldigt.

Men lad os sige at du sender en ordre afsted som du har haft en udgift på i indkøb på 10.000, og så det viser sig at kortet har været stjålet og du ikke kan gøre noget for at få din vare tilbage - så er det dig som virksomhed der står med problemet, da du ikke er dækket af samme rettigheder som forbrugere hvis jeg ikke tager fejl.

Så der er fordele og ulæmper ved det - men det må være op til den enkelte virksomhed at vurdere om det er nødvendigt eller ej.

Man kan naturligvis også "bare" holde øje med at varerene der bliver bestilt ikke skal sendes til et underligt land.. Men ja... Det var lige min 5 øre ;)

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Fra  MM Trading Skrevet kl. 11:59

Ja det ville være super, hvis jeg solgte varer for 10.000kr per transaktion, men det gør jeg ikke. Det drejer sig om en gennemsnitlig værdi på 400kr, så det er sgu stramt at det er blevet smidt på Ewire.

Jeg har også spurgt om de kan fjerne det, men det kan de desvæære ikke :/

Kender du evt. et andet betalings modul, hvor man ikke skal bruge en indløsningsaftale?

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 12:03

Synes selv det er røv irriterende, men det er også fordi jeg _altid_ har glemt mit nemid derhjemme, og derfor endnu ikke er lykkedes mig at få gennemført et køb med 3dsecure :P

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Tilmeldt 3. Jun 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:21

Hej Mads

Fordele/ulemper ved 3D-Secure er vist blevet vendt her i tråden. Det er hammer irriterende når det koster salg, til gengæld er det meget kostbart hvis man har været udsat for svindel.

Husk at hvis kunden bruger Dankort eller Visa-Dankort, så skal kunden ikke igennem 3D-Secure. Kun MasterCard, Electron, Maestro og lign. bliver "fanget" af 3D-Secure.

Vh Robert fra Ewire

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Fra  MM Trading Skrevet kl. 13:27

Hej Robert

Har i tal på hvor mange der bruger dankort og visa-dankort?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 13:36

3D secure er måske nedern, men på den anden side, er jeg glad når jeg betaler med 3D secure.. først og fremmest fordi det er simpelt (Er endnu ikke blevet opkrævet at jeg skal bruge NemID.. men det er måske bare min bank der er lidt speciel).

Samtidig er det en ekstra sikkerhed, både for kunden og for virksomheden. Derfor syntes jeg det er meget smart, at jeg lige skal taste min kode ind til verified by visa, eller master, tager sølle 10 sekunder at gøre.

Udover det, så jo, så kan der forekomme at man skal bruge verified by visa, når man bruger visa-dankort.. Det kommer an på hvordan ens betalingsgateway ser kortet, om det bliver set om et visa kort, eller et dankort. - Ved ikke med Ewire, men f.eks. den gateway vi bruger, ser visa-dankort, som et visa kort, og derfor er 3D-Secure krævet.

Og vil da mene, 3D secure er stadig langt bedre end f.eks. at bruge Paypal.

Og nu bliver 3D-secure også standard om ikke særlig lang tid, så alle gateways kræver det.

Der sker utrolig meget svindel på nettet i form af fraud, så syntes da helt klart at 3D-secure enabled shops, skaber en ekstra sikkerhed omkring kundens data, (og penge).

Jeg ser det kun som positivt, forresten, så er 3D secure kun krævet for authentication, det betyder at hvis du har recurring payments, vil følgende betalinger ikke kræve 3D secure, såfremt du har rettighederne for at lave recurring payments fra kundens kort.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 3. Jun 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:21

Hej Mads

I november var ca. 16% af alle Dankort/Visa-DK transaktioner rene Dankort. 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Fra  MM Trading Skrevet kl. 13:14

Måske er det bare mig der er sart :D

Men tak for hjælpen allesammen:)

God dag! 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)