Hej Frederik,
Jeg har opsat talrige Webshops, og har været stor tilhænger af Prestashop.
Det kan dog være en anelse tungt at komme igang med, og sætte op.
Jeg er personligt selv gået over til Woocommerce da det simpelthen har en mindre stejl indlæringskurve, og det er nemmere at bruge i dagligdagen.
Derudover syntes jeg at de løbende opdateringer på woocommerce ikke har helt så store indvirkninger som ved prestashop, idet prestashop både kan være svært at opdatere, og opdateringerne sætter ofte mange af dine moduler ud af spil - Dette er ikke tilfældet med Woocommerce.
De mest basale ting der skalstyr på et Betaling og Shipping.
Som betalingsgateway vil jeg anbefale dig Quickpay (www.quickpay.dk).
Det er billigt, og super nemt at integrere med begge webshopsystemer.
Mht. shipping integration og automatisering vil jeg anbefale dig Webshipr (www.webshipr.dk) som ligeledes integrerer med begge shopsystemer.
Systemet sørger for at alle ordre/kundedata sendes automatisk til Post Danmark, GLS eller Bluewater - afhængig af hvor du er kunde.
Det setup jeg selv bruger er shipping af pakker via Blue Water shipping (GLS), som kommer og henter mine pakker hver dag på firma adressen.
Ved at være kunde ved dem drager jeg fordel af en volumenaftale de har ved GLS, og jeg får derfor billigere forsendelsespriser, og bedre integration til min webshop end GLS selv kan tilbyde.
Har du brug for nærmere vejledning via Webshop setup så send mig meget gerne en PM.
God Vind!
// Thomas