Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestashop vs wordpress!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København SV
Tilmeldt 19. May 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Jeg ved dette er et omtalt emne og har været oppe at vende flere gange. Men håber stadigvæk i vil give mig nogle inputs! 

Nu vil jeg til at igang med at få startet en webshop og vil derfor vide hvad der er lettest at lære og derefter håndtere, samt hvilke fordele og ulemper der er ved Prestashop/Wordpress(webshop)

- ekstra spørgsmål: Har i nogle gode links, bøger m.m til at lære hvordan man opsætter den som du/i mener er den bedste at vælge?

Venlig Hilsen Frederik S.  

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 22:23

Hej Frederik

Kan du fortælle lidt mere om hvad det er for en type webshop du har tænkt dig at starte? Det er altid meget nemmere at komme med råd og vejledning hvis der er en konkret case at tage udgangspunkt i...

Fra København SV
Tilmeldt 19. May 13
Skrevet kl. 22:28

Hej Mathias H. 

Ja, min samarbejdspartner og jeg har diskuteret det længe. Men vi forsøger i øjeblikket at få lavet en dropshipping aftale af fixiecykler (Det er dog ikke lige til at finde en dropshipping leverandør af fixiecykler) 

Men vi er blevet enige om, at selvom vi ikke har fundet "produktet" kan vi ligeså godt lære at opsætte og håndtere vores webshop, før vi forsøger at sælge nogen form for produkt på den :) 

Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 22:34

Jeg havde helt det sammen problem som dig da jeg skulle starte.

Lad mig sige det således, er du "ekspert" inden for brug af design og wepshop anbefaler jeg Prestashop. Prestashop er noget større at rode sig ud i. Anbefaler kun med over 200 varer +

Dog har jeg selv ikke lavet noget tidligere hjemmesider eller noget, og valgte at bruge Wordpress, da jeg kun skal have omking 200 varer. 
Ud over det er der mange gode plugins, temaer.
Vedrørende Tema kan du købe for små hundrede kroner, betaler sig!

- Skriv for mere :)
Havde helt det sammen problem som dig, men jeg bruger Wordpress. 

Fra København SV
Tilmeldt 19. May 13
Skrevet kl. 22:40

Hej Yasin, 

Jeg er ingen ekspert, tværtimod ;-) 

Hvis jeg så valgte at bruge wordpress, hvordan lærte du dig selv at opsætte webshoppen og håndtere den? Learning by doing eller fra bøger/hjemmesider?

Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 07:42

Både og, det er særdeles svært når du først skal i gang, det er vigtigt du ved hvad de forskellige ting kan, fx produkt katagorie, plugins, menu, pages osv.
Jeg startede dog først med at pille ved tingene, ændre et par ting, så er der denne fede video på Youtube, kig med fra 18 minutter det kan betale sig!
- Fortæller alt, hvordan du redigere dine menuer, indsætning af produkter, tema plugins osv.

se viddeon. fra 18 minutter og slut.

- Husk nu, det er vigtigt at hvis du vælger at lave en webshop skal du have plugin  "Ecommerce"

Skriv for yderligere hjælper gerne igennem 

Fra Herning
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 71
Fra  Webshipr.com Skrevet kl. 22:40

Hej Frederik,

Jeg har opsat talrige Webshops, og har været stor tilhænger af Prestashop.

Det kan dog være en anelse tungt at komme igang med, og sætte op. 

Jeg er personligt selv gået over til Woocommerce da det simpelthen har en mindre stejl indlæringskurve, og det er nemmere at bruge i dagligdagen.

Derudover syntes jeg at de løbende opdateringer på woocommerce ikke har helt så store indvirkninger som ved prestashop, idet prestashop både kan være svært at opdatere, og opdateringerne sætter ofte mange af dine moduler ud af spil - Dette er ikke tilfældet med Woocommerce.

De mest basale ting der skalstyr på et Betaling og Shipping.

Som betalingsgateway vil jeg anbefale dig Quickpay (www.quickpay.dk).

Det er billigt, og super nemt at integrere med begge webshopsystemer.

Mht. shipping integration og automatisering vil jeg anbefale dig Webshipr (www.webshipr.dk) som ligeledes integrerer med begge shopsystemer.

Systemet sørger for at alle ordre/kundedata sendes automatisk til Post Danmark, GLS eller Bluewater - afhængig af hvor du er kunde.

Det setup jeg selv bruger er shipping af pakker via Blue Water shipping (GLS), som kommer og henter mine pakker hver dag på firma adressen.

Ved at være kunde ved dem drager jeg fordel af en volumenaftale de har ved GLS, og jeg får derfor billigere forsendelsespriser, og bedre integration til min webshop end GLS selv kan tilbyde.

Har du brug for nærmere vejledning via Webshop setup så send mig meget gerne en PM.

God Vind!

// Thomas

Fra København SV
Tilmeldt 19. May 13
Skrevet kl. 10:36

Hej Yasin og Thomas, 

Tusind tak for at i har taget jer tid og jeres kommentarer samt links! Det er til stor hjælp, min samarbejdspartner og jeg vil forsøge os med youtube videoen og se om vi kan få opsat en webshop. Og Derefter få styr på de basale ting som du nævner Thomas :-) 

- Vi er også igang med at læse bogen E-pusher, da vi har hørt det skulle være en yderst god bog, for opstart af webshop med dropshipping aftaler m.m :-)

Vh Frederik S.

- Jeg kommer nok til at smide jer en PM i en kommende tid, for helt 100 at der kommer flere spørgsmål!  

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)