Hej Aminoer.
Det er med stor glæde, at jeg efter godt 10 måneders arbejde endelig kan frigive Sitemagic CMS 2013. Sitemagic CMS er et "letvægts" Content Management System - et super alternativ til de tungere og mere komplicerede løsninger. Det er særdeles velegnet til virksomheder som den lokale tømrer, en restaurant, frisøren, den lille café, VVS manden, mekanikeren osv. .
![]() ![]() Nyheder Sitemagic CMS 2013 byder på mest nyt til web-designere og udviklere - men slut-brugerne skal ikke snydes: ![]() ![]() For web-designere og udviklere er der gjort en stor indsats for at gøre det underliggende framework endnu skarpere. Her er et par spændende highlights: - Verdens absolut bedste understøttelse af jQuery (se hvorfor og læs mere)
- Alle der kan PHP, kan nu lave udvidelser i Sitemagic CMS (læs hvordan) - Nyt CSS interface giver endnu mere kontrol og fleksibilitet - Verdens bedste dokumentation tilføjet - se eksempelvis: - Lav en design-skabelon - Lav en udvidelse i ren PHP - Sådan kan man gemme data med frameworket - Og meget mere - tjek det ud :) - Hundredevis af tweaks og rettelser ![]() .
![]() Sitemagic CMS blev tænkt og udviklet som et framework fra begyndelsen. Det betyder en gennemtænkt arkitektur og velstruktureret kode der er nem at udvide og vedligeholde. Kombineret med den nye dokumentation bliver man således væsentligt mere effektiv i sit arbejde med udvikling af web-baserede løsninger. Bliver det brugt af andre? Ja, absolut! Der er godt 1000 aktive installationer, jeg kender til 3 danske virksomheder (og endnu flere freelancere) der sælger løsninger baseret på Sitemagic CMS, og både Hosting4Real her fra Amino, samt Danmarks ældste og største hosting selskab, Webhosting.dk, tilbyder Sitemagic CMS som One-Click installation (læs mere på http://webhosting.dk/sitemagic). Derudover er der efterhånden en håndfuld kloge og idérige mennesker involveret i planlægningen af nye features - vi kan blandt andet takke Frank Rasmussen fra Svendborg Foto for mange times arbejde sammen med mig på den nye galleri-funktion. Der er stadig plads til flere på holdet, så hvis du kan byde ind med grafik, web-designs, udvikling af nye funktioner, support eller noget helt andet, så smid mig endelig en e-mail :-)
Hvordan kommer jeg i gang?
1) Besøg http://sitemagic.org for at læse mere og downloade Sitemagic CMS 2) Læs brugervejledningen hvis du får brug for hjælp, eller spørg på Facebook
Tak til
Der er som sagt en del personer og samarbejdspartnere involveret i denne release. Så tak til Be Visible Media for at oversætte Sitemagic CMS til tysk. Tak til Frank Rasmussen (Svendborg Foto) for adskillige donationer til projektet og sparring omkring den nye galleri-funktion. Tak til Jørn Sloth fra Rainbow Software for donation til projektet. Tak til Hosting4Real for at tilbyde One-Click installationer af Sitemagic CMS, og tilsvarende tak til Webhosting.dk for at tilbyde det samme, samt stille et super fleksibelt webhotel til min rådighed der tillader mig at teste Sitemagic CMS på flere versioner af PHP samtidig. Men ikke mindst, tak til alle Jer der bruger Sitemagic CMS - det er en stor inspiration at se alle de flotte websider I skaber med det :-)
Venligst Jimmy Thomsen |
Sitemagic CMS kan klart anbefales til alle der arbejder med web - hvad enten det er for sig selv, som virksomhed eller som konsultering! :)