Hej Aminoer, jeg håber at der er en der kan skinne lidt lys over mit regnskab og de regler der gælder for private borgere der ikke er momsregistreret men gerne vil sælge en service ydelse til en virksomhed i udlandet. Jeg står i den beskrevne situation, at jeg har en service ydelse jeg gerne vil sælge til en virksomhed i et ikke EU land. På skat.dk står der at jeg som ikke-momsregistreret må sælge for 50.000 kr årligt. Det jeg vil sælge er en enkel service ydelse på omkring halvdelen af det loft. Jeg vil derfor bare lige høre ad hvordan jeg skal bære mig ad når jeg laver en faktura og hvad jeg skal inkluderer. Jeg er klar over at jeg skal indberette det beløb jeg tager for service ydelsen til skat som b-indkomst. Men er der nogle vigtige ting jeg skal inkluderer i fakturaen udover hvem det er til, hvem det er fra, hvad der sælges og hvad det koster? Normalt inkluderer man moms procent og beløb, men er der noget andet jeg skal inkluderer siden jeg ikke er erhverv? |
som jeg læser dit indlæg, drejer det sig vel om noget der ligner honorar for at udføre en ydelse og det er OK som du beskriver det men du skal naturligvis ikke ha noget med moms med når du sælger til uden for EU (og jo i øvrigt heller ikke hvis det var til DK når du ikke er momsregistreret)
Du skal gi dem in Iban og Swift adresse for banken og formentlig fødselsdato/år hvis de har indberetningspligt lokalt (vi skal i DK indberette når vi betaler honorar for en ydelse til en udlænding)
Beskrivelse af det udførte og den aftalte pris (og angive om det er i DKK eller i dollars eller hvad)
Betalingsfrist xxxx dato
Du skal forskudsregistrere det og selvangive i rubrik 12 for honorar som jeg som nævnt opfatter det som her
god vind med det - det lyder godt