Jeg vil gerne kunne sende kunder en nyhedsmail, men er ikke helt klar over hvordan jeg teknisk kan gøre det.
Udsendelsen skal foregå fra mailprogrammet på min Imacm som bruger Maverick 10.9. Jeg ville gerne kunne fremstille nyhedshedsmailen i QuarkXpress eller Indesign og derefter konvertere den til en PDF-fil. Alt dette har jeg styr på.
Det jeg ikke ved så meget om, er hvordan jeg får PDF-filen over i mailprogrammet og sendt til kunderne så det er den side de ser når de åbner mailen. Altså ikke så PDF-filen er en vedhæftet fil som skal åbnes af kunden.
Er der nogen som kan hjælpe, vil jeg være meget taknemmelig for det?
Lad være med at sende fra maverick. Det er ikke et proffessionelt mailprogram, og du kan ikke tracke åbnings og clickrates.
Glem alt om pdf som andet end attachment. En e-mail skal kodes i HTML, og derfor har du brug for eksempelvis et program som mailchimp, campaign monitor, ubivox, apsis for bare at nævne nogle få. De har alle professionelle skabeloner som er lette at ændre i.
Brug et program, som er designet til at sende mails. Du ville formodentlig heller ikke skrive breve i Excel? I den forbindelse er MailChimp, Campaign Monitor, MailPlatform og lignende programmer glimrende bud.
Ved at bruge et program, som ikke tillader dig at se, hvem der klikker på hvad, vil du fægte i blinde. Med et dedikeret program behøver du ikke at tro, hvor mange der åbner hvad. Der kan du VIDE.