Det er ikke noget sludder. derfor også denne: ." En sag kan ikke overgives til inkasso, når den allerede verserer i forbrugerklagenævnet Det er i strid med god markedsføringsskik at overgive en sag til inkasso, når sagen er indbragt for Forbrugerklagenævnet. Forbrugerklagenævnet har i en sag udtalt, at den grundsætning, der har fundet udtryk i Forbrugerklagenævnslovens § 8, stk. 1 - om at stævning ikke kan udtages, når en sag er indbragt for Forbrugerklagenævnet - tillige bevirker, at en sag ikke kan overgives til inkasso, når sagen allerede verserer ved Forbrugerklagenævnet." --------------------------------- Endvidere kan jeg oplyse HR. Flemming At jeg taler af egen erfaring, og den skal vel ikke ringeagtet af sådan en som dig ??? |
Ib Abildgaard, RÅD & MAL:Flemming:Sikke noget sludder.
Det er ikke noget sludder.
derfor også denne: ." En sag kan ikke overgives til inkasso, når den allerede verserer i forbrugerklagenævnet
Det er i strid med god markedsføringsskik at overgive en sag til inkasso, når sagen er indbragt for Forbrugerklagenævnet.
Forbrugerklagenævnet har i en sag udtalt, at den grundsætning, der har fundet udtryk i Forbrugerklagenævnslovens § 8, stk. 1 - om at stævning ikke kan udtages, når en sag er indbragt for Forbrugerklagenævnet - tillige bevirker, at en sag ikke kan overgives til inkasso, når sagen allerede verserer ved Forbrugerklagenævnet."
---------------------------------
Endvidere kan jeg oplyse HR. Flemming
At jeg taler af egen erfaring, og den skal vel ikke ringeagtet af sådan en som dig ???
Nu er loven omkring god markedføringsskik en "abstrakt" og har ikke så meget og gøre med det her... men i følge købeloven § 20 mener jeg der er så kan sælger kræve erstatning i form af købsummen + renter fordi køberen ikke har betalt rettidigt! men der skal retten selvfølgelig... men om den kan det når der køre en sag i forbrugerklagenævnet tør jeg ikke gøre mig klog på :=) god weekend