Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbrugerstyrelsen : Rend mig et vist sted, hvor jeg er højst når jeg plukker jordbær

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming:
Sikke noget sludder.

No

Det er ikke noget sludder.

derfor også denne:  ." En sag kan ikke overgives til inkasso, når den allerede verserer i forbrugerklagenævnet

Det er i strid med god markedsføringsskik at overgive en sag til inkasso, når sagen er indbragt for Forbrugerklagenævnet.

Forbrugerklagenævnet har i en sag udtalt, at den grundsætning, der har fundet udtryk i Forbrugerklagenævnslovens § 8, stk. 1 - om at stævning ikke kan udtages, når en sag er indbragt for Forbrugerklagenævnet - tillige bevirker, at en sag ikke kan overgives til inkasso, når sagen allerede verserer ved Forbrugerklagenævnet."

---------------------------------

Endvidere kan jeg oplyse HR. Flemming  

At jeg taler af egen erfaring, og den skal vel ikke ringeagtet af sådan en som dig ??? Wink

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 20:47
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Flemming:
Sikke noget sludder.

No

Det er ikke noget sludder.

derfor også denne:  ." En sag kan ikke overgives til inkasso, når den allerede verserer i forbrugerklagenævnet

Det er i strid med god markedsføringsskik at overgive en sag til inkasso, når sagen er indbragt for Forbrugerklagenævnet.

Forbrugerklagenævnet har i en sag udtalt, at den grundsætning, der har fundet udtryk i Forbrugerklagenævnslovens § 8, stk. 1 - om at stævning ikke kan udtages, når en sag er indbragt for Forbrugerklagenævnet - tillige bevirker, at en sag ikke kan overgives til inkasso, når sagen allerede verserer ved Forbrugerklagenævnet."

---------------------------------

Endvidere kan jeg oplyse HR. Flemming  

At jeg taler af egen erfaring, og den skal vel ikke ringeagtet af sådan en som dig ??? Wink

Nu er loven omkring god markedføringsskik en "abstrakt" og har ikke så meget og gøre med det her... men i følge købeloven § 20 mener jeg der er så kan sælger kræve erstatning i form af købsummen + renter fordi køberen ikke har betalt rettidigt! men der skal retten selvfølgelig... men om den kan det når der køre en sag i forbrugerklagenævnet tør jeg ikke gøre mig klog på :=) god weekend

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 129
Fra  Blikfang.com Skrevet kl. 20:52

Gad vide hvad der ville ske hvis man hentede den tilbage, altså gik ind på græsplænen og tog den? Kan kan anmeldes for tyveri for noget der ikke har købt, som man jo næsten har stjålet? Eller ikke betalt for?
De 3 gange jeg selv er blevet snydt af kunder har jeg taget det meget personligt og var meget ked af det og vred i lang tid. Især en kunde misbrugte en kommunes EAN nr. 2 gange og jeg gik til politiet og anmeldte ham (det er 5 år siden nu) men politimanden kiggede på mig og spurgte: Hvad er EAN nr? Confusedog ville ikke tage imod min anmeldelse men sagde at jeg kunne hyre en advokat som så kunne lave en anmeldelse...... SUK 

MVH
Nicoline Roos  -  www.Blikfang.com

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 20:58

det jo en købsaftale som ikke er blevet overholdt, du kan ikke gøre noget før retten har afgjort det.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:25

ClausKoch:
Nu er loven omkring god markedføringsskik en "abstrakt" og har ikke så meget og gøre med det her

Der er ikke alene set på markedsføringsloven. Men andre regler omkring f.eks. forbrugerstyrelsen m.m. I flæng kan nævnes retsplejeloven, regler omkring forbrugerklagenævn, nævnsbehandling m.m.

Så det er ikke abstrakt, som udgangspunkt kan en sag der allerede verserer ved forbrugerstyrelsen m.m. ikke anlægges ved de almindelige domstole.

Så kan selvfølgelig forbrugerstyrelsen m.m. afvise pågældende sag, som ikke egnet, med bl.a. udgangspunkt i retsplejeloven m.m.

Men det kan tage Så LAAAAAAANG tid.

Derfor en tiddræber for erhvervsdrivendeWink

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:44
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Nu har jeg så læst det punkt og må jo bøje mig.

Det må så give anledning til eftertanke hos dem, der yder private kunder kredit.

Det er jo fuldstændigt sindsygt at man giver forbrugeren magt til at holde betalingen tilbage i een uendelighed, blot ved at gøre indsigelse mod....ja, vi ved ikke engang hvad...

Jeg kommer i hvert fald ALDRIG til at yde en privat forbruger kredit, hvis det er takken.

Til Toprobot: Brug håndholdte terminaler og bed om betaling straks og inden du forlader græsplænen - ellers tager du botten med igen! 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:01

Flemming:

Nu har jeg så læst det punkt og må jo bøje mig.

Det må så give anledning til eftertanke hos dem, der yder private kunder kredit.

Det er jo fuldstændigt sindsygt at man giver forbrugeren magt til at holde betalingen tilbage i een uendelighed, blot ved at gøre indsigelse mod....ja, vi ved ikke engang hvad...

Jeg kommer i hvert fald ALDRIG til at yde en privat forbruger kredit, hvis det er takken.

Til Toprobot: Brug håndholdte terminaler og bed om betaling straks og inden du forlader græsplænen - ellers tager du botten med igen! 

YesStarStarStarStarStar

Ja vi er nogle stykker der er blevet klogere.!!!! 

Og derfor kan jeg til alle erhvervsdrivende opfordre til "kort" proces har de ikke betalt så skynd jer og anlægge en sag ved retten, så I kommer dårlige betalere og kvækkulanter i forkøbet.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 18:22

Og en lille opdate

Har lige modtaget en ny sag fra forbrugerstyrelsen

De må kede sig derinde eller prøve på at bibeholde deres arbejdspladser,, der kan klages over alt åbenbart:

Kunden klager over at robotten ikke kan finde hjem til ladestationen.

Mit svar på nedenstående til forbrugerforvirringen :

Inden jeg går igang med at bruge en masse tid på at udfylde noget som helst, se hvad kunden skriver:

Kundens anke:

Den har ellers kørt fint fra ladestation når vi manuelt satte den igang (da jeg ikke har monteret dens "finde hjem

kabel")

Klart den ikke kan finde hjem ! ?

Kan jeg give andet svar :-)

Jeg er ikke sur  , jeg er tosset over jeg skal bruge en masse tid på udfyldelse af deres skemaer mm.

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 10
Fra  Den Hemmelige Café Skrevet kl. 21:16
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Hvis ikke det var så sørgeligt så ville det være morsomt!

Det viser jo hvor tåbeligt den slags instanser nogle gange opfører sig.

Deres opgave er nemlig ikke at se kritisk på klagen, men blot at sende den videre og bede dig om at spilde din dyrebare tid på at besvare den slags tåbeligheder.

Desværre har vi en del lovgivning som skulle beskytte den svage part i visse sammenhænge som istedet har gjort den svage til den urørlige og den "stærke" til den chanceløse.

Se bare på lovgivningen på arbejdsmarkedet hvor der i mange tilfælde ingen grænser er for hvor åndsvagt en arbejdstager kan opføre sig mens arbejdsgiveren blot skal betale og betale.

Desværre har vi skabt et samfund af initiativløse padder som tror at de har krav på at få alt i livet forærende.

Hvad f..... blev der af "gør din pligt og kræv din ret"??

Mange mennesker lever efter en grundindstilling om at alting er nogle andres skyld og ansvar.

Jeg græmmes!

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:42

Johnny Nielsen

Nu håber jeg trådstarter husker, at denne som udgangspunkt også har udbedringsret og pligt, således at du hellere ikke kommer til at hænge på en regning fra klager, hvor denne måske har sent reparationen videre til en af dine konkurrenter. For så det bliver det først rigtigt dyrt Wink

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)