Der skal meget lidt til at glæde et andet menneske... selvom du måske ikke har overskud til at gøre en ekstra lille ting for et fremmed menneske, eller én du kender, så prøv alligevel. Den energi du manglede før, kommer, blot ved glæden over at se andre glade! Jeg forsøger selv at huske det hver dag, for vi vil alle gerne leve i et land hvor folk bryder sig om hinanden i stedet for at rakke ned og svine til... Danmark er så lille, og det er let at brokke sig over alt muligt hele tiden. Jeg er begyndt at sætte handling bag ord, og de små ting jeg har gjort den sidste tid, har virkelig givet energi tilbage. Hér er inspiration til nogle Random acts of kindness!
De fleste ældre er for stolte til at indrømme at de behøver hjælp - næste gang du handler, så spørg en tilfældig ældre person om du kan hjælpe med noget, nu du alligevel er der.
Smil og sig god dag til en person du mest af alt har lyst til at sige "sure løg" til... måske har personen oplevet noget træls forinden, og behøver et løft. Jeg gjorde det personligt til en dame på posthuset som min mand syntes var **** og hun lyste helt op og var faktisk super sød derefter.
Giv dine rabatmærker til div. potter og pander i supermarkedet videre til den næste i køen, du får alligevel aldrig købt dem selv...
Køb en lille julestjerne og forær dem til en person du synes behøver... stil den anonymt foran personens dør. Glæden og mysteriet omkring hvem der har gjort dette, glæder personen så meget...
Skriv et lille notat på en lap papir - der florerer så mange citater der er opløftende på FB... hvorfor ikke glæde nogen i virkeligheden, ved at stile det direkte til dem?
Kig din mor, far, søster, bror, eller børn i øjnene og hold fokus i 3 minutter - og sig hvor meget de betyder for dig! JA 3 minutter er længe... men de glemmer det nok aldrig - resten af deres liv!!!!!!!!
Haha... Tak Sofie - følte mig bare så frelst i morges... men efter at begge unger er vågnet op til abestreger, har jeg igen fået jordforbindelse
Men indlægget mener jeg i allerhøjeste grad. Køber sku lige en julestjerne til naboen og stiller foran hendes dør... hun er sku sådan en sød gammel dame!