Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

51 webshops har allerede tilmeldt sig! Nyt GRATIS holdningmærke! Skal din webshop være med?

Side 6 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 10:21 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ib :)

Vi har selvfølgelig skrevet ind i betingelserne, at vi til enhver tid, kan fjerne virksomheder, vi ikke mener, overholdet retningslinierne. Hertil på "certifikat" siden forklaret forbrugeren, at de har et "medansvar".. Så hvis de mistænker snyd kan de anmelde virksomheden.

Og bliver Handel Dansk gjort opmærksom på at en af de mange virksomheder der anklages for skattely, misbruger mærket, vil vi da også sende sådan en sag til pressen. :)

Vh Daniel

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:06 | Låst

onlineBRAND:

Jeg kan sagtens forstå din kritik, vi er selv bevidste omkring den problematik, at med mindre der falder en dom i en retssag om skattely, så har vi ikke en særlig stærk sag overfor en større dansk virksomhed, der misbruger mærket, men vi håber dog stadig at "truslen" om en meget negativ presseomtale, for de større virksomheder, vil være nok til de ikke benytter mærket.

Jeg tror ik helt, at jeg forstår det her? Dom i en retssag om skattely? Der er intet forkert i at anvende "skattely", så længe der ik foregår noget ulovligt... Så hvorfor skal der falde dom i noget, for at det kan have indflydelse på brugen af jeres mærke?
Og negativ presseomtale kan være ulovligt ifølge markedsføringsloven, med mindre I 100% kan dokumenterer jeres påstande i den negative presseomtale. Så igen er du ude i farligt farvand...

onlineBRAND:

Mht. de små kinesiske webshops, der er i forvejen er så ringe lavet, tror jeg misbrug af mærket, vil øge de besøgendes opmærksomhed yderligerer..

Jeg tror slet ik, at du forstår problematikken, hvis du kan kalde dem for det...

onlineBRAND:

Og uanset om mærket fejler eller ej, så har vi i denne uge, skabt debat og øget fokus på problematikken, hvilket er hele målet :)

Du har skabt fokus blandt virksomheder på Amino, men hvis det aldrig kommer videre end herfra, så får det ingen indflydelse på noget som helst. Det er forbrugerne, som skal blive opmærksomme på mærket, hvis det nogensinde skal flytte noget som helst, hvilket jeg alligevel ik tror, at det gør, når alt kommer til alt... For de fleste kunder ved godt, at der ik betales dansk arbejdskraft og dansk skat, når de handler i udlandet, men det er der, at det store udbud af varer er, og det er der, at de gode priser er...
Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 11:19 | Låst

Hej Fashion-Seller,

Du slår en prober nævn, i dit indlæg her.

Beklager jeg er så naiv, jeg tror der kan falde en dom i en retssag omkring skattely.

Men det er måske også min naivitet, der får mig til at tro og håbe på at denne debat vil blusse op, og mærket virkelig kan gøre en forskel.

- Vi har planer om at markedsføre mærket overfor forbrugerne, men de gik i stå, da vi ikke måtte bruge "istockphotos" af personer, hvor vi skriver en statement, Ala. "Jeg handler dansk fordi... Danmark har finanscentret min uddannelse". Så vi skal finde en eller flere personer, til dette, der ret faktisk vi udtale sig, og som vi så må tage billeder af". Når det er på plads, min min. 2 udtalelser og billeder af de personer, samt indhentet sammentykke, fra disse, så er planen, at vi vil markedsføre dette ud til forbrugerne.

Det er så småt gået op for mig at det er umuligt at sikre mig at mærket ikke bliver misbrugt, men jeg tror stadigvæk på at man ved at brande det som et holdningsmærke, vil øge forbrugernes overvågenhed og bevidsthed omkring emnet.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:50 | Låst

onlineBRAND:

Beklager jeg er så naiv, jeg tror der kan falde en dom i en retssag omkring skattely.

Men det er måske også min naivitet, der får mig til at tro og håbe på at denne debat vil blusse op, og mærket virkelig kan gøre en forskel.

Igen forstår jeg ik, hvad der skulle falde en dom i? Det er ligeså lovligt at anvende et "skattely", som det er at anvende et dansk selskab, så længe anvendelsen sker i overensstemmelse med loven. Hvis der overhovedet skulle falde dom i noget, så skulle det være nogle transaktioner/handlinger i forhold til skattelyet, dvs det har intet med skattelyet eller firmaet i skattelyet at gøre, men de handlinger som ejer eller ledelse har foretaget. Og det er vel basal set irrelevant i forhold til dit mærke. So I dont get the point at all...

onlineBRAND:

Det er så småt gået op for mig at det er umuligt at sikre mig at mærket ikke bliver misbrugt, men jeg tror stadigvæk på at man ved at brande det som et holdningsmærke, vil øge forbrugernes overvågenhed og bevidsthed omkring emnet.

Nu har jeg tilfældigvis spurgt 5 normale mennesker, som intet har med online handel at gøre. Alle 5 forstår teksten og budskabet på siden, som om at det er webshops, som er godkendt. De blev alle meget overrasket over, at man bare kunne anvende mærket uden godkendelse, og flere af dem sagde sågar, at det var værdiløst, hvis der ingen kontrol var. 
Det var præcist de samme problemstillinger, som jeg nævnte i mit første indlæg, her kommer det bare fra de mennesker, som mærket skulle påvirke.

Når det er sagt, så kom jeg lige i tanke om en ting. Når det er besværligt at få folk til at anmelde en god oplevelse på Trustpilot, hvor svært er det så ik, at få kunder til at anmelde shops, som evt anvender mærket ulovligt? Har I overvejet det? 

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 12:08 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er med på der ikke kan falde dom, det skrev jeg jo også?

Men det kan sagtens være at vi skal tænkte i en re-branding af mærket, ide og koncept er trods alt kun 7 dage gammelt. Og jeg har aktivt forsøgt at skabe debat her på Amino, hvor du er den første der faktisk giver en reel kritik.

logoet istedet for at hedde: "Handler du her handler du dansk", kommer til at hedde: "Handler du dansk?" ... Så fremstår det ikke som et "certificeret" mærke, men et holdningsmærke. Et spørgsmål til forbrugeren.

Det faktisk ikke så tosset en ide..

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:17 | Låst

onlineBRAND:

Jeg er med på der ikke kan falde dom, det skrev jeg jo også?

Men det kan sagtens være at vi skal tænkte i en re-branding af mærket, ide og koncept er trods alt kun 7 dage gammelt. Og jeg har aktivt forsøgt at skabe debat her på Amino, hvor du er den første der faktisk giver en reel kritik.

Så logoet istedet for at hedde: "Handler du her handler du dansk", kommer til at hedde: "Handler du dansk?" ... Så fremstår det ikke som et "certificeret" mærke, men et holdningsmærke. Et spørgsmål til forbrugeren.

Det faktisk ikke så tosset en ide..

Yes

Lige præcis.

Og holdninger og værdier er det absolut vanskeligste og bearbejde. Derfor vigtigt med denne debat og fortsat et godt initiativ.Yes

Der var også en årsag til at Byg i sin tid kaldte sig "Dansk Byggeri" I ved hvorfor ? Wink

På sigt kunne man vel også tænke sig, at der "fremkom" historier omkring manglende handel på dansk ? og det - dette valg fik af konsekvenser for den enkelte? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:01 | Låst

onlineBRAND:

Og jeg har aktivt forsøgt at skabe debat her på Amino, hvor du er den første der faktisk giver en reel kritik.

Det er altid rart, når man kan hjælpe andre, og måske skubbe dem i den rigtige retning, selvom jeg ik kan garanterer, at mine tanker er de rigtige, jeg synes dog selv, de er meget påfaldende :)

Men jeg tror, at du har fat i noget med den nye tekst. At få forbrugeren til at tænke, det er aldrig dumt, med mindre det er reality "stjerner", for så ved man aldrig, hva der kommer ud af underlige formuleringer og ideer...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:44 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
At få forbrugeren til at tænke, det er aldrig dumt

Jeg tænker også at de deltagende virksomheder/personer også afholder sig for blandt andet at shoppe i grænsebutikkerne?

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:10 | Låst

John Nielsen:

onlineBRAND:

Hvordan:

Gå ind på vores facebookside og skriv til os, med din e-mail og det domæne, hvor din webshop ligger. Så sender vi dig de logoer du Gratis må benytte.

Læs mere her: http://www.facebook.com/handeldansk

Håber du vil støtte op om Handel Dansk :)

Vh Daniel

Hej med jer.

Tag nu kontakt direkte til Daniel, som han beder om. :-)

Post ikke indlæg med "send logo til... " og links til jeres egne shops. Det støjer i debatten, og nogle kunne få det indtryk, at det er et forsøg på linkbuilding.

På forhånd tak.

Lad os lige gentage. STOP med at poste indlæg, hvor I oplyser, at I gerne vil være med.
Gør nu, som Daniel skriver. Tag kontakt til ham direkte og bed om at blive optaget på hjemmesiden.
En lang række indlæg med links og "Vi vil også være med" er nu slettet.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Side 6 ud af 6 (59 indlæg)