Hej Ib :) Vi har selvfølgelig skrevet ind i betingelserne, at vi til enhver tid, kan fjerne virksomheder, vi ikke mener, overholdet retningslinierne. Hertil på "certifikat" siden forklaret forbrugeren, at de har et "medansvar".. Så hvis de mistænker snyd kan de anmelde virksomheden. Og bliver Handel Dansk gjort opmærksom på at en af de mange virksomheder der anklages for skattely, misbruger mærket, vil vi da også sende sådan en sag til pressen. :) Vh Daniel |
onlineBRAND:Jeg kan sagtens forstå din kritik, vi er selv bevidste omkring den problematik, at med mindre der falder en dom i en retssag om skattely, så har vi ikke en særlig stærk sag overfor en større dansk virksomhed, der misbruger mærket, men vi håber dog stadig at "truslen" om en meget negativ presseomtale, for de større virksomheder, vil være nok til de ikke benytter mærket.
Jeg tror ik helt, at jeg forstår det her? Dom i en retssag om skattely? Der er intet forkert i at anvende "skattely", så længe der ik foregår noget ulovligt... Så hvorfor skal der falde dom i noget, for at det kan have indflydelse på brugen af jeres mærke?
Og negativ presseomtale kan være ulovligt ifølge markedsføringsloven, med mindre I 100% kan dokumenterer jeres påstande i den negative presseomtale. Så igen er du ude i farligt farvand...
onlineBRAND:Mht. de små kinesiske webshops, der er i forvejen er så ringe lavet, tror jeg misbrug af mærket, vil øge de besøgendes opmærksomhed yderligerer..
Jeg tror slet ik, at du forstår problematikken, hvis du kan kalde dem for det...
onlineBRAND:Og uanset om mærket fejler eller ej, så har vi i denne uge, skabt debat og øget fokus på problematikken, hvilket er hele målet :)
Du har skabt fokus blandt virksomheder på Amino, men hvis det aldrig kommer videre end herfra, så får det ingen indflydelse på noget som helst. Det er forbrugerne, som skal blive opmærksomme på mærket, hvis det nogensinde skal flytte noget som helst, hvilket jeg alligevel ik tror, at det gør, når alt kommer til alt... For de fleste kunder ved godt, at der ik betales dansk arbejdskraft og dansk skat, når de handler i udlandet, men det er der, at det store udbud af varer er, og det er der, at de gode priser er...