Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er godt at sælge - Vil være ung iværksætter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 89
Fra  travelday Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ung studerende der går i 3.g og brænder som en i Helved for at blive iværksætter.
Dog hakker jeg altid mine idéer ned, når jeg endelig finder på noget at sælge.
Nu vil jeg prøve at starte med en simpel webshop, og nu vil jeg så høre jer aminoer.
Ved i hvad der er godt at sælge i dagens Danmark og hvad der med stor garanti kan sælge, og måske senere kan udvikle på. Håber i har nogle gode råd :)
Hilsen Nikolaj !!!

Ejer hos http://jiblab.dk - salg og distribution af ski- & snowboardtøj.

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 12:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du starter omvendt.

Du skal ikke spørge hvad der er interesse for. Du skal spørge hvad DU har interesse og viden om. Hvad synes DU kunne være fedt at sælge?

Eksempel: Der er god avance på blomster, men du har allergi og hader i øvrigt blomster.

Eksempel: Du er vildt glad for sportsudstyr og du ved meget om det. Fodboldstøvler, løbetøj etc.

Hvilket af de to eksempler, tror du at du vil have det bedst med at starte en virksomhed op med?

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  TrustNorth Skrevet kl. 12:40

Haha, jeg elsker dit svar Mark - du har fuldstændig ret!

Hilsen ham der har startet virksomhed ud fra egen interesse :-)

TrustNorth.org - dansk udvikling af danske ideer.

Fra Billund
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 13:13

Hvis du bare gerne vil starte noget, så find noget du interessere dig for.

Det kan fx. være fodbold.

Så går du ned i en niche. Det kan fx. være fodbold handsker, og så læser du dig frem på nettet og gør dig selv til ekspert i fodbold handsker. Så får du opbygget en webshop. Det kan du gøre i woocommerce, som jeg mener alle kan finde ud af hvis de sætter sig ned og tager sig lidt tid til det.

Så køber du nogle fodbold handsker hjem. Hvis du vil gøre det nemt, så kan du evt. starte med at købe dem fra en webshop i europa, fx. en webshop fra tyskland eller england. Fragten er høj, men hvis du køber fx. 80 varer, og fragten er 200 kr. i alt, så er det kun 2,5 kr. pr. stk i fragt, og så har du også en grund til at andre ikke skal købe handskerne derfra.

Håber du kunne blive inspireret af det :)

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:16

Jeg giver de andre ret, tag udgangspunkt i egen interesse. Men indtil du finder ud af hvad det skal være, så kan du eventuelt starte op i det små. Tag på loppemarked med ting hjemmefra og sælg det dyrest muligt, køb nye brugte ting og selv dem ugen efter, find ud af hvad der sælger, hvordan det skal præsenteres og hvordan du forhandler med kunderne. Selvom det måske ikke føles som en rigtig butik, så får du erfaringer der er guld værd. Og du finder måske ud af hvad du er rigtigt god til og hvad du er knap så god til. Hvis du er hammergod til at forhandle priser skal du måske teame op med en der er hammergod til at lave hjemmesider, eller lave en service hvor du forhandler priser for folk, mod at få en del af rabatten. Er du skidegod til at præsenterer varerne så de sælger er det måske den evne du skal tjene penge på.

I en webshop er det at vælge et produkt noget af de nemmeste, det svære er alt det andet. Markedsføring, udvikling af siden, søgemaskine optimering, prissætning osv, så inden du går i gang er det en fordel at have prøvet lidt af og fundet dine styrker og svagheder i forhold til at sælge og drive forretning.

Tilmeldt 22. Nov 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:29

tænker også selv på at blive ung iværksætter. med et koncept som kunne være en buffer til ens meget lave SU

tænker pt. på at købe restlager op og sælge dette med fortjeneste. er bare i tvivl om hvad dette skal være og om jeg kan få skabt mig et mærked med dette.

pt prøver jeg at opbygge større og større netværk, som nok vil være det bedste når jeg vil sælge på denne måde.

Hilsen

en ung iværksætter spirre.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)