Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En social økonomisk webshop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminoer Jeg sidder med drømmen om at starte en webshop med salg af produkter som eksemble bybi.dk som laver honning fra københavnske bier og andre gode ting, men hvordan skal jeg starte op
Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 19:00
Den korte version :
  1. Skaf nogle produkter
  2. Få en webshop
  3. Sælg
Ad 1 : du kan købe produkterne, få dem på kredit, eller lave en anden aftale med en leverandør.
Ad 2 : der findes gratis webshops, men hvis ikke du selv kan sætte dem op, koster det. Der er mange løsninger, og der er garanteret mange herinde, som har et godt tilbud til dig.
Ad 3 : det er en kunst, som kun læres ved at gøre det. Men der er masser af råd at hente her, og ude på nettet, hvis man spørger lidt mere specifikt.
Held og lykke med projektet!
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:14

Undskyld mig, men ligger svaret ikke lige for? Du skal have en idé!

Verdens første socialøkonomiske idé var vel at lade fængselsfanger sætte haler i piv-i-røv-heste eller at samle tøjklemmer, hvorfor de fik en minimal del af overskudet ved salget. Det kan gøres bedre end det, skulle jeg mener.

Kig dig omkring. Hvilke grupper har både et behov og nogle ressourcer? Du kan ikke sidde derhjemme og regne det hele ud. Du skal ud af hulen og stikke nogle fingre i jorden. Tag kontakt til f.eks. nogle somaliske venskabsforeninger eller beboergrupper. Vind mændenes tillid og møw dig, ad den vej, ind på kvindernes domæne. De er selvfølgelig glade for at gå hjemme og få kontanthjælp, men ville sikkert blive gladere, hvis du kunne sætte dem i gang med eet eller andet, som - i den anden ende - opfylder et behov ... et eller andet sted.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)