Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil starte Bitcoin webshop - hvordan gør jeg?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 227
Fra  BoldShop.dk Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er for nyligt kommet ind i Bitcoin miljøet som forøvrigt er i massiv fremdrift på nuværende tidspunkt, hvor de tidlige investorer tjener kassen på at sælge bitcoins som i skrivende stund er  ~$800 værd pr. stk.


Grundet min tro på at Bitcoin nok skal blive stort en dag, har jeg købt domænet: www.Bitcoinbutikken.dk.

Planen er som i nok har regnet ud, at have stort sortiment af alle mulige slags varer fra divere danske detailforhandlere. Detailforhandlerne skal kunne benytte denne side dels som et udstillingsvindue, men også som en reel indtjeningskilde, selvom der selvfølgelig vil skulle betales en %-del af indtjeningen til bitcoinbutikken. Desuden kan den også bruges som for detailbutikkerne til ligesom at sætten tå i vandet, og mærke hvordan bitcoinmarkedet er.

Jeg står i den situation at det selvfølgelig ville være fedt med en samarbejdspartner. Dog ved jeg at jeg arbejder bedst alene, og jeg ved i princippet ikke hvilke kompetencer jeg søger i en samarbejdspartner andet end at personen skal kunne programmere.

Derfor står jeg så og overvejer at programmere siden selv, men da jeg ikke er vildt stærk i programmering (kan CSS/HTML, lidt PHP og java, javascript og C#) ved jeg heller ikke hvor jeg skal starte.

Jeg tror umiddelbart ikke at det ville kunne fungere ordentligt med et af de nuværende CMS systemer på markedet, da det jo er en lidt anden genre af webshop vi har med at gøre her - så derfor går jeg ud fra at jeg skal stå for en masse back-end programmering hvilket jeg aldrig har beskæftiget mig med før.

Spørgsmål er derfor: Hvor skal jeg starte programmeringsmæsisgt? Altså hvilke sprog vil i anbefale at jeg benytter, og i hvilken rækkefølge ville i prioritere at programmere de forskellige ting?

Mvh Jonas 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har svært ved at se behovet, når en webshop nemt kan integrere bitcoins i de fleste open source løsninger med et simpelt modul.

Hvis du ikke har trafik til dit site, hvad kan du så tilbyde en shop? 

Fra København
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 227
Fra  BoldShop.dk Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Jeg ved som sådan godt at bitcoin kan integreres i de fleste open source løsninger.
Problemet ligger i at jeg godt kunne tænke mig en funktionalitet, således at shoppen automatisk sendte de bitcoins der var købt for, videre til den detailforhandlers bitcoin adresse med det samme, hvor den samtidigt fratrak gebyret for at have varerne i shoppen, f.eks. 5% af den totale transaktion.


Mht. trafiken så kan jeg ikke se hvad det har af relevans til mit spørgsmål. Ja, selvfølgelig har trafik betydning, og jeg kan ikke tilbyde kunderne noget uden trafik. Men du forventer vel ikke at jeg har trafik på et ikke-eksisterende site 1 dag efter at jeg købte domænet? Eller er der måske noget jeg har misforstået?

Mvh Jonas 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg er helt enig med Jacob. Hvorfor skulle en butik lægge varerne i din shop, når de kunne få både kunden, trafikken, evt mersalg og hele fortjeneste på deres egen shop?

Bare fordi Bitcoin pt er hyped, fordi spekulanterne er inde i markedet, så betyder det ik, at alle ideer, hvor Bitcoin indgår er gode...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Aug 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det giver da god mening - man ved som bitcoin-bruger ikke, hvor man kan bruge sin coins. Det kunne topic-opretterens shop gøre op med - man kan gå ind på siden og finde de produkter, der kan købes for coins.

Super idé.

Hvis du ikke vil samarbejde med nogen, så skal du vælge et open source miljø - jeg havde bygget det op i Wordpress for at få en hurtig prototype, så du kan teste dine hypoteser af.

Good luck fra en fellow bitcoiner. Jeg ville bruge dit site, hvis det var der :-) 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror der kommer til at gå langtid før at vi ser store webshops bruge BitCoins.

Hvordan beskattes de af dem? de kan jo ikke sende skatte delen af en BitCoin til skat, tror sgu ik de vil have dem :D 

Og de får nok også svært ved at bruge dem til at købe varer ind til deres shop.

Så hvis Jonas skal lave noget, så skal han lave en side hvor folk kan shoppe for Coins, og så sender han "rigtige" penge til webshoppen, som så sender varen til kunden, lidt i stil med miinto. og der efter kan han så sælge de coins han får ind andre steder.

 

Fra København
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 227
Fra  BoldShop.dk Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Gepfanet er spot on i denne sammenhæng. Problemet er nemlig at bitcoin brugerne ikke ved hvor de skal gå hen for at bruge dem. Og det kan godt være at der er nogle enkelte webshops indenfor de forskellige kategorier, men så skal de lede hele nettet rundt for at finde frem til dem - og så er det ikke engang sikkert at det er til favorable priser.

Det som du nævner Michael, er skam noget jeg har overvejet (altså at beholde bitcoinsne og så give min kunde pengene for transaktionen). Umiddelbart var intentionen med webshoppen dog at ramme de lidt mindre webshops på markedet, som vil være mere villige til at indgå en aftale med en sådan side for at få lidt øget konvertering til deres webshop. Men såfremt at man gerne vil have større webshops som partnere, så er det klart- så skal jeg benytte mig af det tiltag du nævnte, med at betale kunden i DKK og beholde bitcoinsne. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Case in point, så tager fairtime.dk nu mod Bitcoins.

Det er (nu) en indbygget feature i Shopify og kræver blot en indløsningaftale med BitPay.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. Dec 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det findes allerede. 

USA - ButPay

Norden + Europa - BIPS ( den er dansk ejet)

da kan du vælge om du vil have udbetalingen fra kunden i BTC eller DKK eller den valuta du nu bruger i dit land.

Du kan rent faktisk få en fast kurs så diu heller ikke behøver tænke på at den stiger og falder.

Du kan også vælge at du vil have noget at din indtægt i BTC og resten i DKK. procentfordelingen kan du også selv vælge.

Når du snakker om store online butikker, havd tænker du så på?

Pt giver Google, Wordpress, Amazone, Heineken, shopify samt ca 100.000 andre online og offline butikker deres kunder mulighed for at betale med BTC. 

Derudover så overvejer virksomheder som  

Paypal. Elgigangen, Hungry, Pizza hot, USAF ( USA luftvåben) at give seres kunder muligheden for at betale med BTC på deres sider og butikker.  

Så tror ikke det bare en døgnflue og at der vil gå lang tid før vi ser en udbredt brug af denne "nye" cryptovaluta.  

 

Fra København
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Promodesigns.dk Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er en super ide, da det netop ikke er til at finde de shops der bruger Bitcoins :)

- Hvis det viser sig at du ikke kan tage opgaven selv eller bare skal bruge assistance lyder det umildbart ikke som en opgave vi burde have nogle problemer med at tage os af hos http://www.promodesigns.dk - også uden det behøver at blive voldsomt dyrt.

Men undersøg interessen fra de forskellige webshops og så ellers bare go for it hvis den er der! :)

Mvh. Johannes Ottesen.

Indehaver af Promodesigns.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)