Jeg har et ApS (Ganske alm ApS) og jeg har en privat bil som jeg egentlig bruger som firma bil - (grunden til den ikke er lagt ind i firmaet er at jeg bliver beskattet af 160.000 om året, men bilen har kun en værdi på ca. 50.000) - og jeg modtager kørselsgodtgørelse efter statens takster fra firmaet når jeg køre erhverv.. Mit spørgsmål er så, kan man på nogen måde trække udgifter til bilen fra i regnskabet. Udgifter som reparation, benzin, forsikring osv osv, når den er privat ejet, eller skal den så over og står i firmaet? (Hvilket jo ikke vil være rentabelt?)
Du glemmer vist lige dækslid og afskrivning på en bil pr. kilometer, hvilket kan være ret meget :-) Men ja, såfremt der er tale om en billig bil, der kører langt på literen er det bestemt et rimeligt fradrag.
Du glemmer vist lige dækslid og afskrivning på en bil pr. kilometer, hvilket kan være ret meget :-) Men ja, såfremt der er tale om en billig bil, der kører langt på literen er det bestemt et rimeligt fradrag.
Trådstarter skriver at bilen har en værdi af 50 tkr. Så tænker 28 tkr. er rigeligt:)