Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Nov 13
Indlæg ialt: 39
Fra  LM Auto Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er kunne godt tænke mig at lave en webshop til salg af scooter & scooterdele, det skal siges at jeg er helt grøn med hensyn til at lave en webshop, så jeg har brug for lidt hjælp :)

Jeg har en kammerat som driver en lille autoværksted med focus på rep. af biler, motorcykler, havemaskiner & scooter.
Han har så spurgt mig, om jeg ikke ville prøve at lave en webshop til ham, hvor han kan sælge scooter og reservedele til scooter fra og så skulle jeg stå for driften af det bagefter.

Nu har jeg læst en masse forskellige emner om mange ting herinde og kommet frem til nogle muligheder.

1. www.uniquefree.dk 

2. Eller lave den med prestashop, (har download og læst prestashop begynderguide)

Jeg vil gerne høre jeres meninger om dette, samt evt. bedre forslag.

Det skal siges jeg har meget god tid til at lave webshoppen, og da det kan tage en del tid og lave den, da jeg jo er nybegynder, må det gerne være meget billigt (gratis) mens den er under opbygning.

Skal jeg starte med at lave en hjemmeside, hvor skal den laves, hvor meget plads skal jeg have osv. ?????

Husk det er første gang jeg prøver dette.

Så hvad er det første jeg gør. ?

Tilmeldt 22. Nov 13
Fra  LM Auto Skrevet kl. 15:02

37 Visninger, men ingen hjælp ?

Det er jeg lidt ked af at se. Sad

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 15:40

Spørgsmålet kommer daglig så tror folk er lidt trætte af det Smile

Men svar skal du da have.
Uanset hvad du vælger tager det tid at sætte sig ind i samt at få op at køre, så tænk over hvornår du gerne vil i gang.

Har du god energi og vil sætte dig ind i det ville du nok være godt oppe at køre om et par måneder.

Kan se du gerne vil have det gratis, også fair nok men så er det nok ikke sidste indlæg du kommer til at vente på.

Ville selv vælge prestashop.

Håber du kan bruge det til noget 

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 15:52

Jeg vil da også gerne forsøge at hjælpe lidt...

Du har jo også muligheden for at arbejde med Wordpress, hvis du kender det. Her ville jeg bruge det gratis tema fra WooThemes, der hedder "mystile" (du opretter bare en bruger på woothemes og downloader. Herefter kan du installere et plugin, der hedder "woocommerce", som er fra samme firma. De er begge gratis og kan sætte en pæn webshop op til dig, som kan give dig lidt erfaring.

Hjælper det?

Mvh Eugene

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:02

Førend du kigger udadtil - efter shopsystem - skal du kigge indadtil - efter dit behov.

Hvis du vil sælge scootere, er udvalget af produkter begrænset, og det er fint. Men hvad med fremtiden? Sælger du scootere om 5 år, eller har du valgt kun at sælge tilbehør og reservedele, som der til gengæld er et hav af dimser af?

Vil du kunne registrere kunder og give pris-varierende tilbud?

Vil du selv rode med CMS'et, eller vil du bruge en designer til justeringer eller lægge shoppen på en færdigpakket løsning inkl. hosting med tiden?

Hvis du ikke aner, hvad du har af behov, og hvad du skal vælge, kan du næsten lige så godt kaste dig ud i en mini, dvs. WooCommerce. Er enig med Benny i det med tiden. Brug tiden til at få erfaringer og finde ud af, hvad du skal kræve af et fremtidigt system.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 16:05

Hvis du har mod på at kaste en masse timer efter det, og har en grundlæggende forståelse for html og teknikken bag et website, så synes jeg du skal kaste dig ud i selv at sætte en shop op.

Som du selv skriver er Prestashop absolut en mulighed, og Woocommerce er heller ikke tosset. Derudover er der fx også Magento og Virtuemart som hver især har deres styrker.

Hvilken platform der er bedst, afhænger af krav til funktionalitet og ambitioner for webshoppen.
Umiddelbart er Woocommerce nok nemmest at sætte op, men giver langt fra så mange muligheder som Prestashop. Magento er det mest komplekse system, og kræver en del for at få til at spille ordentligt. Virtuemart som er en plugin til Joomla, kan anbefales hvis webshoppen kun skal være en mindre del af et større website.

Tilmeldt 22. Nov 13
Fra  LM Auto Skrevet kl. 17:29

Mange tak for jeres svar Big Smile,

Jeg vil lige kigge på de muligheder, som i har kommet med og så vender jeg sikkert tilbage med et par ekstra spørgsmål.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)