Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab. Hvordan foregår alt det med betaling af SKAT; MOMS osv.?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 10. Nov 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 03:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

- Jeg står og skal til at starte noget op, alle ting er ved at falde på plads, men det med regnskab, det driller lidt.

Jeg ønsker selv at styre mit regnskab, og jeg er blevet anbefalet Billy's Billing.

- Mit spørgsmål er, hvordan jeg betaler og udregner momsen, årsrapport, balance osv.?

- ... og skal jeg have flere forskellige kontoer, til fx. momsen og SKAT'en?

Muligvis nogle som kunne give en fuldkommen vejledning i hvordan man styre regnskabet selv, fordi vil helst gerne undgå en revisor igen.

Håber at i kan hjælpe mig.

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:57

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra Lendum Nordjylland
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Elsager Bogføringsservice Skrevet kl. 07:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Raza

Dit spørgsmål er meget bredt, Der er skrevet tykke bøger om hvordan man styrer regnskaber, så komme med et sammenkog her som er nogenlunde fyldestgørende vil være for stort et projekt.

Der er mange indlæg fra regnskabsskolen som kan give dig nogle hint om tingene, og når du så har nogle konkrete spørgsmål skal vi gerne forsøge at hjælpe dig.

Det du skriver med at du gerne vil undgå en revisor igen. Har du haft virksomhed og hvad skete der med den?

Hvis man sætter sig ind i reglerne kan man godt selv lave regnskaberne og momsen for en lille virksomhed, men det er noget der tager tid, der er en grund til at der er en uddannelse til regnskabsassistent og revisor.

Hvis du regner med at regnskab er noget du hurtigt har overstået så må jeg desvære bedrøve dig, særlig med spørgsmål stiller.

Jeg mener at du burde tage en snak med en person der ved noget om regnskaber, som kan hjælpe dig med dine problemer, de svar du får her er af general karakter, særlig når der spørges så bredt dom du gør her.

M.v.h.

Niels Thestrup Bach

Elsager Bogføringsservice

PS held og lykke med projektet

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 09:36

Hej Raza.

Det er korrekt, at du kan oprette fakturaer, indtaste regninger og holde styr på momsen med nogen få klik, og der er altid gratis hjælp at hente her i supporten hos os. 

Med Billy's Billing kan du nemt udskrive din Resultatopgørelse og Balance, som en Årsrapport består af. Det gør du via -> Regnskab -> Resultatopgørelse eller Balance -> Udskriv. Men der er i princippet ikke behov for disse hvis du driver en enkeltmandsvirksomhed. I så fald skal du nemlig blot udfylde en Selvangivelse sidst på året, hvor man angiver de indtægter og udgifter der har været i løbet af året. Er der derimod tale om en anpartsvirksomhed, så vil du med stor sandsynlighed få behov for en revisor til at at få kigget din Resultatopgørelse og Balance igennem og få sat sit underskrift på. 

Skriv eller ring endelig hvis du har nogen andre spørgsmål :-)

God dag!

Mvh. Toke 

Fra Lendum Nordjylland
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Elsager Bogføringsservice Skrevet kl. 10:15

HEj Toke

Toke Kruse:
Med Billy's Billing kan du nemt udskrive din Resultatopgørelse og Balance, som en Årsrapport består af. Det gør du via -> Regnskab -> Resultatopgørelse eller Balance -> Udskriv. Men der er i princippet ikke behov for disse hvis du driver en enkeltmandsvirksomhed. I så fald skal du nemlig blot udfylde en Selvangivelse sidst på året, hvor man angiver de indtægter og udgifter der har været i løbet af året.
HEj Toke

Jeg synes nok lige at du forenkler det med at lave en selvangivelse. For det første er det nødvendig at have en bogføring således man ved hvad man har tjænt i løbet af året, der er udgifter som trækkes fra med det samme og andre ting skal afskrives over en årrække. Det næste der er i det er at hvis der er en omsætning på over 300.000 kr så skal der afgives regnskabstal hvilket ikke er mulig hvis ikke man har en bogføring der følger nogenlunde de regler der er for opstilling af regnskaber.

Jeg vil ikke påstå at trådstarter ikke selv kan lave sit regnskab, han skal dog være klart på at der er visse regler der skal overholdes og det er noget som han er nød til at sætte sig ind i.

M.v.h.

Niels Thestrup Bach

Elsager Bogføringsservice

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:36

Toke Kruse:

Med Billy's Billing kan du nemt udskrive din Resultatopgørelse og Balance, som en Årsrapport består af. Det gør du via -> Regnskab -> Resultatopgørelse eller Balance -> Udskriv. 

Hvilket er forkert.

Årsrapporten (information til selvangivelsen) består af den skattekorrigerede resultatopgørelse og balance, som IKKE er den du kan printe direkte fra dit regnskabssystem.

Toke Kruse:

Men der er i princippet ikke behov for disse hvis du driver en enkeltmandsvirksomhed. I så fald skal du nemlig blot udfylde en Selvangivelse sidst på året, hvor man angiver de indtægter og udgifter der har været i løbet af året. 

Hvilket også er forkert.

På selvangivelsen skal man angive virksomhedens skattekorrigerede resultat, og ikke indtægter og udgifter - og ej heller det resultat, som man kan printe fra systemet. Det resultat, som man kan aflæse i resultatopgørelsen fra systemet skal korrigeres for de skattemæssige fradrag (eks. rejsegodtgørelse, afskrivninger, opgørelse af vareforbrug, mv.) og beløb, som man skal beskattes af (eks. fri telefon).

Jeg kan virkelig ikke anbefale dig, at følge Tokes rådgivning.

Toke Kruse:

Er der derimod tale om en anpartsvirksomhed, så vil du med stor sandsynlighed få behov for en revisor til at at få kigget din Resultatopgørelse og Balance igennem og få sat sit underskrift på. 

Jeg er enig i, at anpartsselskaber bør have en professionel rådgiver på, men det er for langt de fleste selskaber ikke et krav at have en revisor, som sætter sin underskrift på.

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 15:25
Hej igen

Beklager at jeg lige fik svaret lidt for hurtigt tidligere. Jeg har nu talt med vores support afdeling og da det er et bredt spørgsmål, er svaret lidt mere omfattende end som så. 

Billy's Billing leverer ikke en komplet årsrapport.

For selvstændigt erhvervsdrivende, der beskattes efter de almindelig regler, kan Billy's Billing give dig grundlaget for det, du indberetter på selvangivelsen - naturligvis under forudsætning af, at skattemæssige reguleringer såsom beskatning af fri telefon er lavet i bogføringen. I mange tilfælde er det nok, idet selvstændigt erhvervsdrivende ikke er underlagt krav om at udarbejde nogen årsrapport.

For anpartsselskaber kan Billy's Billing give dig grundlaget for det regnskabsmæssige årsregnskab.

Du er meget velkommen til at kontakte Billy's Billing for en uddybning af svaret. 

Jeg håber det gav lidt mere mening. 

God aften.
Toke 
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:43

Toke Kruse:
Man kan sige som sådan, at I en enkeltmandsvirksomhed bogfører man typisk de skattemæssige reguleringer. Derfor vil slutresultatet som oftest være lig med det skattemæssige resultat.

forkert

Man må slet ikke og man mister jo også helt overblik over omkostninger. Man giver en gave til en kunde - og den koster 500 kr. Den skal man da bogføre som en omkostning på 500 kr da det da var en regulær omkostning 

Man går ud med forretningsforbindelser og spiser for 1000 kr  - måske flere gange - skal netværkes over for en række kunder/leverandører - også en helt regulær omkostning, og dem kan der være mange af

Det er regulære omkostninger og skal helt normalt med i regnskabet da det jo er regulære udgifter man skal kunne ha med når man ser om man tjener penge. 

Når man så laver skat, så skal man bruge resultatet og nu lægge disse f.eks. 1500 *,75% på igen inden man indberetter til skat for at udligne at man har udgiften med i drift.

Ville du ha, at de kun skulle bogøre 25% af omkostningen? BB ville så regne restaurationsmoms og alt forkert ud - restaurationsmoms/hotel moms og andre tilsvarende i har lavet specielle konti og momsberegninger til.

Bogført som kun skattebogføring ville dit program jo regne moms som 25% af kun 25% af momsen og ikke som 25% af 100% af momsen og man ville slet ikke ha et regnskab - så - sorry men den holder af alle gode grunde slet ikke at lave skattereguleringer i regskabet - ud over at man ikke ville kende sine driftsomkostninger. Drift og skat er IKKE samme sag

Jeg er i øvrigt enig i at ApS kan kræve mere hjælp men ikke i som du skrev i forrige - revisor underskrift for det er langt dyrere at hente, end en gennemgang eller bare en hjælp til indberetning fra økonomifirmaer

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)