Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-mail "forwardere" sat ud af spil hos webhost

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Mine mail "forwardere" hos en webhotel udbyder, er blevet sat ud af kraft og virkede ikke en rum tid.

Jeg har en del e-mail adresser, som jeg samler et sted med mail forwardere -  det er utrolig praktisk for mig.

Udbyderen har fortalt, at det er et helt normalt problem med "shared hosting", og at det sker fordi serveren er blevet blacklistet. Jeg kan vente på en de-listing hvorefter, det burde komme i orden igen, og mine forwardere så vil virke igen.

Jeg anbefales at abonnere på en pro-løsning hos pgl. webudbyder, hvorved de problemer, der af og til er med mine e-mails, skulle blive reduceret betragteligt.

Desværre vil den løsning koster mig 15 gange mere, end jeg betaler idag.

Har jeg andre muligheder?

Er der fx en service der sender e-mails til mine mail-adresser hver 24'ende time, hvorefter jeg kan se forwarderen ikke virker?

Synes egentligt, at mail forwardere bare burde fungere altid, kan ikke se hvad det har med at gøre, at serveren er blevet blacklistet. Det foregår vel efter at e-mailen er blevet modtaget af serveren.

Er der nogen der ved hvordan det hænger sammen?

/anders

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

"Problemet" ligger i, at når du laver en forwarding, til f.eks. gmail, etc.

Hvis du modtager 50 mails på dine forwarders, skal mailserveren der forwarder dine mails sende de 50 mails videre, hvilket resultere i, at gmail f.eks, vil se at server X sender 50 emails til dem konstant, dette gør en server kan blive black listed.

Ved at opgradere til en dyrer løsning, betyder det, at der evt. er mindre kunder per server, hvilket gør, der vil blive sendt/modtaget emails i et langt mindre antal en på en server med 4-5 gange så mange kunder.

Hvad du kan gøre, er at bruge en mail konto på webhotellet istedet, og forwarde alt til én enkelt konto. Dette gør dine forwarders kun sender internt på serveren, og 'løser' problemet.

Ellers har Dyn en Email Forwarding Service.

Og jeg gætter på Google og andre hosted email løsninger kan lave den forwarding du skal bruge også - google, exchange, atmail etc - kan.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)