Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselskab og enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, jeg har en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg har fået en ordre på en hjemmeside, den bliver betalt i tre rater (1. 100.000 kr 2. 150.000 kr 3. 150.000 kr), pengene bliver overført til min enkeltmandsvirksomheds konto. Jeg tænker så at hvis jeg stifter et holdingselskab, lader holdingselskabet eje min enkeltmandsvirksomhed og overføre hele overskuddet til holdingselskabet, så skal jeg kun betale 25% i selskabsskat, og har i princippet sparet over 25% som skulle gå til skat. Jeg ved godt at hvis jeg trækker dem ud som privat løn, så kommer jeg til at betale skat af det jeg mangler, men hvis jeg lader dem stå i holdingselskabet, så har jeg jo fået over 100.000 kr ekstra, som jeg kan bruge til at investere i forskellige ting, som ellers bare var gået til skat. Jeg tænker så at hvis jeg vil have noget ud i løn, så sørger jeg for ikke at trække mere ud, end at jeg kan holde mig under 450.000 kr i årlig personlig indkomst, og derved kun betale 42% i skat af min b-indkomst.

Jeg er ikke ude på at snyde i skat, jeg har bare ikke brug for at hæve 450.000 kr i løn, da jeg har et fuldtidsjob ved siden af, så jeg vil hellere have lidt over 25% mere at investere i ting, end at betale dem i skat. Er jeg helt galt på den her, eller kan det her lade sig gøre ? :)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17

http://www.amino.dk/forums/t/213571.aspx

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20

Holding skal i så fald eje et selskab ex et ApS drift - så du bør stifte Holding og drift i et huk - 80.000 kapital nu - 50.000 kaptital efter 1/1 se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/aps-og-aps-med-holding-grundlag-og.html

Du kan opnå samme skat ved at køre din enkeltmandsvirksomhed som virksomhedsskatteordningen - se her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

Hvis du investerer betyder bruger pengene, giver de jo omkostninger og dermed ikke skat, men sæt et par budgetter op over hvordan du optimalt kan se driften og vis hvad du mener med - investerer - og lad så en revisor komme med konkret vurdering. Der er flere overvejelser som du kan forberede her:http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:21

En anden ting du skal være opmærksom på er at når du krydser 300.000 kr. i indtægt i en enkeltmandsvirksomhed. Så ændre reglerne sig med hensyn til Revision og du skal hvis også aflevere et regnskab.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24

Jonas Hansen:
Hej alle, jeg har en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg har fået en ordre på en hjemmeside, den bliver betalt i tre rater (1. 100.000 kr 2. 150.000 kr 3. 150.000 kr), pengene bliver overført til min enkeltmandsvirksomheds konto.
OG - få en sten sikker aftale - for det er store penge for hjemmeside og det skal jo ikke resultere i en masse selskabskonstruktion og så falder kun lidt af første rate, så jeg ville tage hjælp til en kontrakt og en måde at sikre betalingen på så du ikke arbejder forgæves

vh

Fra Odense
Tilmeldt 8. Oct 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 22:44

Tak alle sammen, jeg er nået frem til at jeg skal benytte mig af VSO, vil det være dyrt at få en revisor til at ordne de ting der skal ordnes, i forholdet til skat?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:47

Nej - tal med tonny fra http://www.erhvervs-consult.dk/ eller få tre bud fra www.agera.dk - Dyrt afhænger jo af hvad DU synes - Først skal du sættes rigtigt i gang så regnskabet er let at køre som VSO og så skal du nok ha hjælp med hæverækkefølge - under 10.000 kr og over 3000 kr er et ikke helt tosset gæt hvis du klarer bogføreingen men der kan godt være ting du ikke har tænkt på som sparer mere end det i forhold til skat

vh

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)