Hej alle, jeg har en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg har fået en ordre på en hjemmeside, den bliver betalt i tre rater (1. 100.000 kr 2. 150.000 kr 3. 150.000 kr), pengene bliver overført til min enkeltmandsvirksomheds konto. Jeg tænker så at hvis jeg stifter et holdingselskab, lader holdingselskabet eje min enkeltmandsvirksomhed og overføre hele overskuddet til holdingselskabet, så skal jeg kun betale 25% i selskabsskat, og har i princippet sparet over 25% som skulle gå til skat. Jeg ved godt at hvis jeg trækker dem ud som privat løn, så kommer jeg til at betale skat af det jeg mangler, men hvis jeg lader dem stå i holdingselskabet, så har jeg jo fået over 100.000 kr ekstra, som jeg kan bruge til at investere i forskellige ting, som ellers bare var gået til skat. Jeg tænker så at hvis jeg vil have noget ud i løn, så sørger jeg for ikke at trække mere ud, end at jeg kan holde mig under 450.000 kr i årlig personlig indkomst, og derved kun betale 42% i skat af min b-indkomst. Jeg er ikke ude på at snyde i skat, jeg har bare ikke brug for at hæve 450.000 kr i løn, da jeg har et fuldtidsjob ved siden af, så jeg vil hellere have lidt over 25% mere at investere i ting, end at betale dem i skat. Er jeg helt galt på den her, eller kan det her lade sig gøre ? :) |
Et holding selskab kan ikke eje en enkeltmandsvirksomhed. Det er en personlig virksomhedsform. Du skal stifte et APS i stedet for. Eller blot køre under VSO i dit enkeltmandsselskab.