Jeg arbejder i et firma, hvor jeg har ansvaret for vores hjemmeside. Får et par mdr siden kontaktede et web bureau mig ang om at få vores hjemmeside flyttede fra et vores nuværende web bureau til deres. Jeg har indgået en kontrakt med det nye web bureau og vi aftalte en fast pris på dette. Men i kontrakten står der ikke helt hvad vi aftalte på mødet. Men vi har alt hvad vi aftalte via mails. Men nu siger de at de ikke kan lave det får aftalte pris. Så mit spørgsmål er hvordan jeg står rent juristeriets ? Kan jeg kræve at de laver det får den aftalte pris ? Håber at der er nogle der kan give mig nogle gode råd.
Er der nogen henvisninger i kontrakten til jeres mail-korrespondance?
Hvis ikke webbureauet er gået i gang med opgaven endnu, kunne det jo være en ide at sætte sig sammen og lave en ny mere konkret kontrakt, eller helt stoppe samarbejdet.
Aftalen med det nye web-bureau var at de skulle bibeholde det nuværende design og skal laves i Wordpress frem for det tidligere CMS-system.
Hele aftalen gik ud på at de skulle overtage web-hotellet og lave den nye hjemmeside magen den eksisterende for x antal kroner. Nu vender de tilbage og siger de ikke kan lave det for den aftalte pris. Hele korrespondancen er vedrører designet af den og kontrakten er blot en standard kontrakt og deres betingelser. Det er firmaet der selv har henvendt sig til os og tilbudt at levere det samme som det vi har til en bedre pris. Kontrakten er underskrevet men de er ikke fysisk gået i gang med programmeringen.
Er det nye web-bureau forpligtet til at levere opgaven til den aftalte pris?
Hvis du har på skrift hvad i har aftalt og kan kæde det sammen med en aftalt pris, så står du helt klart stærkest.
Jeg forstår dog ikke hvordan firmaet bare kan stikke dig en standard kontrakt uden at få opgavens omfang kradset ned i selvsamme. En sådan kontrakt burde helt klart indeholde opgavens omfang plus et estimat på den tid der skal bruges.
Så snart du har fået en ordrebekræftelse, så fanger bordet - Åbenbart til din fordel i dette tilfælde.