Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gave til kunde - hvad med moms?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg åbner en netbutik indenfor ca. 14 dage og i den forbindelse har jeg tænkt mig at købe små gaver hjem (altså dvs. jeg har fundet et sted hvor der f.eks. er 48 stk af en ting). Når en kunde så har bestilt en vare, så vil jeg sende sådan en lille gave med til dem.

Men hvad med momsen? må jeg trække den eller hvordan er det nu lige?

Mange hilsner Githa

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:01

Hej!

Nej..du må ike trække momsen fra.

/Peter

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:15

Så skal jeg da lige have noget lavet om i mit regnskab. jeg giver nemlig et lille stykke chokolade med til mine kunder. og der har jeg trukket momsen fra. Da det ikke er varer der er købt til videresalg.

Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:34

Det er et af de mere vanskelige emner. Hvis udgiften kan henføres til "reklame", er både udgiften og momsen fradragsberettiget. Men der er altid megen diskussion om, hvornår noget er reklame og hvornår det er repræsentation. Men bl.a. skriver SKAT på sin hjemmeside om reklameudgifter:

"I modsætning til repræsentationsudgifter er det karakteristisk for reklameudgifter, at de normalt afholdes over for en ubestemt kreds af kunder eller potentielle kunder. Reklameudgifter tager endvidere sigte på at opretholde en virksomheds almindelige omdømme eller fremme dens interesser ved at gøre den kendt og fordelagtigt bemærket. "

Derfor mener jeg godt, man kan sige, at din lille gave - hvis den sendes til alle kunder - kan være en reklameudgift. Du kan argumentere, at det er den lille ting som gør, at kunder vender tilbage, føler sig ektra godt behandlet osv.

Det KAN være, at en skrap skattemedarbejder er mere enig med Peter, men jeg ville prøve, hvis det var mig, og være helt parat til at forklare, hvad det er, det handler om. Alternativt kan du jo høre SKAT forlods, hvad de mener om tingene ud fra "better safe than sorry"-overvejelser.

Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 23:12

Uha, mon man bare skal lade vær at trække den moms - så meget drejer det sig jo heller ikke om.

Jeg kan da nævne her, at det er en lille nøglering som jeg ville sende med - ihvertfald i første omgang. Det er ikke en med mit firmanavn, så jeg ville nok ikke definere den som reklameudgift, det forbinder jeg nemlig med noget med navn på, måske jeg er gal på den.

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 08:55

Ja, altså det jeg sender med er netop for at skille mig ud fra andre wenshops. Det er de små ting der gør forskellen. Jeg driver en dyrhandel over nettet.

Jeg sender et lille kort med, hvor der står venlig hilsen .bla.bla.. og en godbid til kæledyret og et stykke chokolade til kunden. Og det er til alle kunder. Og jeg ser det som reklame, har også regnskabsført det som reklame, så jeg lader det stå alligevel

Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 10:40

ville da prøve og hvis de brokker sig argumenterer du eller retter ind.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:58

Hej!

Ja..o.k........det skal da prøves.

/Peter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)