Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ser man om et webhotel er hurtig ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kigger lidt rundt efter et VPS webhotel.

Hvordan ser jeg om det er hurtigt ?  Altsaa hvad er det som fortaller at her har vi et hotel som webshoppen er hurtig paa ? Det er en prestashop.

Er det hvor mange CPU, RAM , GO, Mbps, etc. ?

Saa naar den besogende trykker paa en knap - koeb  knappen eller noget andet ja saa bliver de flux sendt videre.

Den jeg har nu skulle se saadan ud:

CPU: 1 vCore (2.0 GHz+)    RAM:  1 Go     50 Go     100 Mbps

Takker

mvh

anders

PS: det er til en fransk side saa i behoever ikke at komme med anbefalinger til danske webhosts :-)

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 10:57

Hvis det er en fransk side, så ville jeg kigge på følgende:

http://ovh.fr/ (Ligner den meget som du har kigget på ovenfor).

http://vps.net/ 

http://www.gandi.net/ 

http://www.ramnode.com/ 

Alle 3 burde have rimelige hastigheder.

Der findes en hjemmeside der hedder serverbear, der logger benchmark tests fra folk der nu end har uploaded dem.

2 VPS node hos VPS.net får 705.4 points (2 nodes svare til 1GB ram).

Ram Node 1GB Ram får 3079.7 points

Gandi.net med 1GB ram er 499.4 points (Faktisk ret skidt)

Og ifølge forum.ovh.com får en VPS 1 cloud 1712 points.

Men i sidste ende kommer det også an på hvad du skal køre, hvis der er meget disk aktivitet, så ville jeg nok anbefale Ram Node, da de køre SSD disks.

Både ovh, vps.net og gandi.net har servere i frankrig, ram node i Amsterdam, men alle 4 burde være OK.

Men jeg vil skyde på OVH eller RamNode ville være en af de bedste for dig.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 16:46

Hej Lucas

Mange tak for svar. Ja det er faktisk OVH jeg har http://www.ovh.com/fr/vps/vps-classic.xml Classic 2.

Men hvad er det som siger mig some ne tommelfinger regel at en loesning er hurtig ? Er det RAM, eller ?

Takker

mvh

anders

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:56

Jeg tror, det er meget vigtigt at kigge på, hvor mange websites/-shops, der ligger på hotellet, for hvis din side omgives af trafik-tunge websites på samme hotel, går det ud over din webshop, uanset serverens RAM, GHz og harddisk. Den største flaskehals bliver nemt trafikken ind og ud af hotellet, ikke om du bor i en luksus-suite...

Hvis du har megen grafik og/eller scripts på din egen side, kan RAM'en få betydning, men du kan godt blæse på GHz og harddisk. Det er ikke dem, der er afgørende.

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 17:00

Poul Madsen:

Jeg tror, det er meget vigtigt at kigge på, hvor mange websites/-shops, der ligger på hotellet, for hvis dit hotel omgives af trafik-tunge websites, går det ud over din webshop, uanset serverens RAM, GHz og harddisk. Den største flaskehals bliver nemt trafikken ind og ud af hotellet, ikke om du bor i en luksus-suite...

Hvis du har megen grafik på din egen side, kan RAM'en få betydning, men du kan godt blæse på GHz og harddisk. Det er ikke dem, der er afgørende.

Hej,

Ja men det er en VPS og hvad jeg har forstaaet paa det er det kun min side som ligger paa en VPS.. eller har jeg forstaaet det forkert ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:06

Anders S:

Ja men det er en VPS og hvad jeg har forstaaet paa det er det kun min side som ligger paa en VPS.. eller har jeg forstaaet det forkert ?

Ja, okay, men ved du, om din VPS'er er en server dedikeret kun til dig, eller er der 10 kunder om den samme fysiske server? Ved du, om din VPS'er ligger spredt ud på 5 fysiske servere? VPS'en tilrigges vel bare, så du har fuld admin-rettighed til dit afsnit af serveren/serverne - så det SER UD som om der kun er een server, som ingen andre bruger...

Hvis det er et lille-bitte hotel, så kan det godt være, at du får allokeret en hel (fysisk) server, men jeg tvivler...

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 17:11

Poul Madsen:

Anders S:

Ja, okay, men ved du, om din VPS'er er en server dedikeret kun til dig, eller er der 10 kunder om den samme fysiske server? Ved du, om din VPS'er ligger spredt ud på 5 fysiske servere? VPS'en tilrigges vel bare, så du har fuld admin-rettighed til dit afsnit af serveren/serverne - så det SER UD som om der kun er een server, som ingen andre bruger...

Hvis det er et lille-bitte hotel, så kan det godt være, at du får allokeret en hel (fysisk) server, men jeg tvivler...

ja ser det du , det ved jeg ikke :), havde forstaaet at naar man taler om vps er den én server til én side.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:17

Jeg ved det heller ikke, men trafikken har en stor andel, for flaskehalsen kan godt ligge i routerne og kablingen ud af/uden for huset. Net-computere kan ikke snakke hurtigere sammen, end nettet tillader. Hvis Lucas siger ok, vil jeg da gerne tro, at det er ok.

Tilmeldt 2. Jul 08
Skrevet kl. 17:19

Tak Poul, jeg maa se paa det

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 00:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Poul Madsen:

EN VPS er en virtual privat server, hvilket betyder at det er en fysisk (eller flere) servere, der er delt op i virtuelle servere, så der vil med 99% chance være flere folk på hver maskine.

Hardware har meget at sige, men nogle folk skal bruge hurtige diske, andre skal bruge meget ram, og en tredje skal måske bruge en hurtig eller meget CPU.

Det kommer helt an på løsningen - et godt eksempel, så har jeg en applikation kørende på et par dedikeret maskiner, der udelukkende bruger ram og CPU, og sjældent tilgår harddisken i længere tid, og kræver stor læse/skrive hastighed på disken, hvor jeg har andre ting der kræver stor disk aktivtet, men minimal mængde ram eller CPU.

Så ud fra hvad der skal hostes, så kan valget af VPS have betydning, i sidste ende skal man jo tage den løsning der passer bedst til ens behov.

Jeg ved VPS.NET bruget clusters, med et Raid 10 SAN bagved, der findes disk systemer der er hurtigere, f.eks, RAM Node og digital ocean, da de har SSD'er foran, men CPU'en fra VPS.NET f.eks, sparker en del mere igennem end dem fra Digital ocean.

Så Anders S - hvis du kan uddybe formålet med maskinen, så tror jeg det er nemmere at give en klarhed om hvad du skal kigge efter.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)