Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vareprøver fra Kina.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Højbjerg
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 15
Fra  Modebælter.dk Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er der nogle, som har styr på sådan noget med at få vareprøver hjem?

Vi har ikke oprettet vores firma endnu, da vi stadig lige er i gang med forarbejdet til lanceringen.

Er det bedst at få oprettet firmat først, og så kontakte vores leverandør om at få vareprøverne sendt hjem?

Eller er det fint nok at få sendt vareprøven til en selv, som privatperson?

Jeg tænker især på de forskellige regler der er omkring told osv. Det er vareprøver fra Kina.

Mvh Dumstrei

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:58

Overordnet skal du ha CVR og være importregistreret for at få lov til at importere fra Kina med videresalg for øje. Læs IMPORTREGISTRERING og måske også generelt om import og kina http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html 

Vareprøver kan du nok tage ind som privat - hvis de skal være vareprøver skal det fremgå at det er prøver, det vil sige de skal være "ødelagt" så de er uanvendelige til brug/salg. Ex en bluse - der klippes ind i den eller stemplet SAMPLE og hvad der kan findes på afhængigt af varen, og pakken skal så tydeligt mærkes sample.

Ellers er det bare en almindelig vare og den må du ikke importere til videresalg uden nævnte registrering og kommer den flere ad gangen vil den ofte hænge i tolden grundet manglende registrering. Du kan i øvrigt også sætte dig lidt ind i told generelt her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/import-fra-uden-for-eu-helt-kort-basis.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:23

Jeg fik engang vareprøver hjem uden det store besvær fra en alibaba producent. Men varene var ikke "ødelagt" eller stemplet som samples. Men ja altid vareprøver. Det skal altid danne grundlag for om man vil forsætte forrretning med afsenderen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:40

Mihammed:
Jeg fik engang vareprøver hjem uden det store besvær fra en alibaba producent. Men varene var ikke "ødelagt" eller stemplet som samples. Men ja altid vareprøver.
alt er jo muligt, jeg svarer kun ud fra hvad loven siger, og hvor der skal beregnes told af varen hvis den ikke er tydelig sample = uanvendelig - og er det en privat - told og moms -den regel er helt klar og generelt tror jeg også told og moms udløses som angivet.

Om told så fanger varen eller slipper ting bare der står sample på er en anden sag, men har ikke noget med reglen at gøre Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 09:33

Dumstrei:
Eller er det fint nok at få sendt vareprøven til en selv, som privatperson?

Personligt tvivler jeg på at tolden vil acceptere en vareprøve til privatpersoner, så forvent at du evt. skal betale told og moms, alt afhængig af varens værdi.

Alternativt start et firma som er moms og importør registreret, så burde der ikke være noget problem med at få en vareprøve hjem.

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Malerfirmaet Engholm V. Maria Padua Skrevet kl. 09:45

Har lige læst, at Tolderne napper 3 ud af 4 forsendinger, grundet forkerte angivelser, lagrene bugnet med ikke afhentede pakker, fordi folk ikke vil betale moms og afgifter på det de har bestilt uden for EU.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 15
Fra  Modebælter.dk Skrevet kl. 10:17

Ravn:

Personligt tvivler jeg på at tolden vil acceptere en vareprøve til privatpersoner, så forvent at du evt. skal betale told og moms, alt afhængig af varens værdi.

Alternativt start et firma som er moms og importør registreret, så burde der ikke være noget problem med at få en vareprøve hjem.

Men burde man så ikke kunne få en vareprøve hjem, i et andet firmas navn? Eller skal de også være importregistreret inden det er muligt?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)