Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Elektronik engros. Hvordan?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Sad, og undrede mig over hvordan de diverse elektronik forretning får deres udstyr. Hvor får de deres smartphones, tablets og computere fra ?

Det må ikke være en alibaba,com vil jeg tro, med alle de kinesiske Knock Offs ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:16
Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 76
Fra  Export-asia.com Skrevet kl. 03:22

Hejsa

Det kommer jo an på hvad du vil sælge, nogle fortrækker at købe varer I DK fra en dansk grossist, andre vil gerne have en højere profit ved at importerer sine varer selv.

Personligt har Jeg en fortid hos Actebis, idag er jeg bosat I asien og driver en elektronik export virksomhed, samt er medejer af en Fabrik som producerer tablets.

Hvis du har brug for råd I den ene eller anden retning, er du velkommen til at kontakte mig.

Kind regards
Jesper Jensen
Overseas sales manager
Export-Asia ltd. (China)
aivon technology ltd. (China)

Web: www.export-asia.com
Web: www.aivon.com
Mail: sales@export-asia.com
Phone: +45 36927078

Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 15:09

Hey guys. Tak for hjælpen :) Har lige et spørgsmål mere.

Hvordan står man juridisk set, hvis man finder noget elektronik, der er væsentligt billigere i et lang som England, og fragter det til Danmark og vidersælger det i ens shop? Hvordan vil f.eks Apple, Dell eller Samsung tage det? :)

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 15:29

Så længe vi er inden for EU er det som udgangspunkt det der hedder fri bevægelighed af varer.
Men det kan give nogle problemer, det er ikke alle producenter der er glade for parallelimport.

Du som forhandler er stadig underlagt dansk lovgivning og hvis de i udlandet ikke har den samme lovgivning/forståelse kan du komme ud i noget rod.

Dertil kører England ikke med de samme stikkontakter som i Danmark, så en lader vi f.eks. ikke kunne bruges i Danmark.

Når et produkt sælges til en forbruger i Danmark, er der et krav om den skal indeholde en dansk/nordisk sprogs brugsanvisning.

Og selv du f.eks. køber noget i England, uden moms, skal du stadig betale dansk købsmoms på varen her hjemme.

Og så vil f.eks nogle reklamationer skulle håndteres i det land hvor den der købt.

Så der er flere ting man skal tage højde for.

Så varen skal virkelige være billig for at det kan betale sig for at købe det i udlandet for inden fragt, besvær m.v. er lagt oven på.

Og den lille indtjening som der på hardware, så skal der ikke ret meget til for at det tipper den forkerte vej.

Jeg hiver selv ting hjem fra Englang og Tyskland en sjælden gang i mellem, fordi det er nogle ting som jeg ikke kan få i Danmark eller for det simpelthen er ALT for dyrt i Danmark.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)