Hej, jeg er en frisk ung dreng, der overvejer at starte en Webshop. Jeg har længe tænkt på det, har undersøgt, og et sted skal jeg jo starte. Jeg overvejer at bruge Prestashop, da det er gratis. Jeg har dog undersøgt en smule, ret mig hvis jeg tager fejl. For at starte en webshop skal jeg have et web domain navn, og et web hosting? Jeg tænker på 5 GB? da der maks skal ligge omkring 300 varer på hjemmesiden. - Hvad med betaling? Da det er Prestashop, fører der så betalingsmetoder med ? - Hvad med logo? Hvordan får jeg et gratis "meget simpelt logo". - Jeg har vel ikke brug for et cvr. da jeg vel ikke kommer til at tjene over 50.000? |
Hvor er det fedt at høre du masser af energi til at gå igang :-)
Prestashop er et godt valg ;-) du kan komme igang for få penge. Du kan feks hoste det hos unoeuro. omkring hvor meget plads kan du jo udvidde med tiden.
betaling kan du starte med ewire - det er koster 400 kr og så kan du tage imod dankort. når du får gang i forretningen kan du jo etablere indløsningsaftale hos Nets for at kunne tage kort - evt med epay som gate.
omkring logo - kan du jo skrive herinde om der er nogen der vil lave et billigt logo til dig for 2 flasker vin. Det plejer at virke.
Nej du behøver ikke cvr for at starte. Men det vil klart gavne dig hvis du skal købe ind og trække momsen fra. (mig bekendt, kan du ikke trække fra hvis du ikke er registreret som firma).