Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Samarbejdsaftale skal udarbejdes mellem to partnere.. Hvad gør vi??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Min partner og jeg er kommet i en lille problemstilling ifbm. udarbejdelse af vores samarbejdsaftale. Jeg håber, at nogle kan hjælpe os her inde :-)

Partner (A) og jeg (B) har netop opstartet et nyt firma.

(B) har kontaktet (A), der i forvejen havde et lille modelfirma med mere end 50 modeller. Dette firma levede af, at lave fester. Desværre kunne (A) ikke overskue, at have firmaet og det hele blev hat og briller. Ingen kom til festerne og (A) gjorde ikke så meget ud af det.

Jeg (B) kunne se potentialet i, at blive en del af dette modelfirma, med henblik på, at gøre firmaet til mere end blot et modelfirma. Mine (B) tanker var/er, at gøre det større og gøre brug af modellerne til hverdag også. Jeg tænker, at lave modelfirmaet om til et "vikar-firma" hvor vi udlejer modeller, dansere, tjenere, bartendere, djs, dansere og værtinder til andre event-firmaer, erhverv og private til en fast timepris. Da jeg mener der er mere potentiale i det, at udleje folk til hverdag end blot, at holde fester.

Jeg (B) fortale om min ide om, at blive medejer af firmaet og om mine ideer vedr. udvikling. (A) var positiv og vi startede med det samme med, at lancere modelfirmaet som et nyt (Ny ejer) firma, der nu også udlejede modellerne til daglig til fx. promo, event-personale osv.

Jeg (B) har fået fuld adgang til CMS bag hjemmeside og opdatere og vedligeholder denne på daglig basis. (B) ringer/mailer dagligt rundt til potentielle kommende kunder, står for daglige drift, laver faktura, tager tlf. har lavet visitkort, har betalt programmør kr. 3000,- samt for andre småting for lige som at vise engagement. (A) står for, at have alle modellerne opdateret, kontakten til dem, samt sit tidligere netværk/modeller er med inden over.

Dealen er så at vi på den daglige del (vikar-udlejning) begge får 50% af alle indtægter. Dette er helt fint. Jeg (B) har fået modeller (medarbejdere) "foræret", men ville i princippet kunne gøre det selv også.

Nu til problemet...

Vi står nu og skal afholde en fest med vores firma. (A) som har haft hjemmesiden (den er blevet relanceret som ny nu), netværket vedr. fester, modeller osv. vil holde en fest med vores firmas navn (gøre brug af modeller, der skal komme til festerne og som hiver egne potentielle venner med). Modeller som jeg også har været med til, at skaffe inden for de seneste 3 uger nu. Jeg (B) har endvidere jo også gjort brug af mit netværk og vil også gøre det til kommende fester vedr. fester.

Men nu vil (A) have 100% af de fester han vil lave, men med firmaets navn. Pga. det jo er hans netværk (12.000 pers.) der sendes info ud til samt, at det jo er hans modeller der allerede i forvejen var i firmaet der skal gøres brug af. Han mener dog ikke, at dette er fair over for mig da jeg jo har købt mig ind og også bidrager med, at firmaet bliver mere kendt på daglig basis. (skaffer modeller, marketing osv.)

Vi skal bare have fundet ud af hvor meget jeg skal have for disse fester?? For i princippet vil jeg jo så også bare kunne lave mine egne fester og så sige til min partner at jeg vil have 100% da det jo er min fest med vores modeller. (Jeg ville aldrig gøre dette da jeg vil have at firma skal vokse).

Så spørgsmålet er nu: Hvor meget skal (B) have for at være en del af festerne? Skal (B) have en fast % del som er mindre end (A) (dette hælder jeg selv mest til da jeg mener det er fair nok) og så på sigt tage op til revurdering af hvor mange % (A) og (B) skal have vedr. festerne? Eller skal (B) blot have et fast beløb til hver fest?

(A) mener jo, at mere skal tilgå ham da det jo er hans netværk og modeller fra tidligere der gøres brug af. Vedr. fester.

Jeg håber, at I forstår vores problemstilling og vil hjælpe.. da vi begge gerne vil have det skrevet ned på skrift i vores kontrakt så vi begge er enige om ejerskabsforhold.

Mvh.

Sander Pennerup

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:05

jeg tvivler på nogen herinde har svaret på den lille problemstilling, men jeg er ret overbevist om, at I helt mangler struktur. I har slet ikke bestemt hvordan I skal køre jeres fælles virksomhed

Jeg ved ikke om I driver den som I/S eller som ApS men første ham - inden I overhovedet kommer op at toppes om den kommende fest, er at få struktur på firmaet og alle ansvarsområder og rettighedesområder. 

Det må også aftales om A skal betale B noget eller B skal af med noget til A fra starten for at kompensere for det som bringes ind og royalty/overskudsfordelingen skal aftales fast, ikke små hick-ups ud fra om det var A s gæster eller B s eller modellerne var fra

Start helt fra bund med en ANPARTS ELLER I/S AFTALE som i linket - det helt specifikke, vil jeg i alle fald ikke rode mig ud i at rådgive om - 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 18:18

Vi har styr på alt vedr. hvem der skal lave hvad i vores kontrakt :-)

Det er ikke så meget det der er problemet her :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:20

Sander Pennerup:

Vi har styr på alt vedr. hvem der skal lave hvad i vores kontrakt :-)

Det er ikke så meget det der er problemet her :-)

så burde I kunne se i den hvad I skal gøre her - ellers duer den jo ikke - man skal ikke opfinde en ny aftale hver gang noget nyt skal laves i en virksomhed

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 08:45

Når man opererer ud fra et mangel synspunkt, så er der aldrig nok. Hvis I derimod begge er sikre på at i arbejder til fælles bedste, så er der pludselig rigeligt til begge :-)

Sørg for at dele alle indtægter 50/50 og få lavet enten et I/S eller et ApS så der er styr på det kontraktlige. Det kan være surt, men man undgår en masse bøvl i hverdagen når det er klaret.

Held og lykke med det.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)