Efter lang tid hvor jeg har kredset herinde og set de forskellige indslag, må jeg sige at det er blevet min tur. Jeg er nået til et punkt, hvor jeg er ved at blive absolut skør af at gå og tænke og fundere frem og tilbage. Jeg er i et punkt i mit liv hvor jeg virkelig har brug for at lave noget andet. Jeg føler at jeg spilder mit liv, at jeg spilder mine 'evner' til at gå efter det jeg gerne vil. Jeg vil gerne bruge mig selv på en anden måde end hvad jeg hidtil har gjort. Fra lille har jeg haft et helt specielt drive, jeg opnår hvad jeg vil, er mønsterbryder med stort m, er god til kontakt med andre mennesker osv. Har en bachelor i sygepleje og har arbejdet som sygeplejerske i 3år. - Jeg HADER det bare. Eller dvs jeg hader den følelse jeg har, når jeg er på arbejde. Følelsen af at jeg spilder mit liv, at jeg kan meget mere. Følelsen af selvstændighed, at nå nogle mål og det at være gang i en proces. At kunne følge udviklingen og at have opnået noget større. Mit fag er bare ikke det som tager mig de steder. Hvordan kanaliserer jeg de følelser over i noget brugbart?? Jeg har ikke opfundet den dybe tallerken eller den gyldne ide og på nuværende tidspunkt ved jeg heller ikke hvad det som sådan skulle være. Jeg går nu og lejer med at studere noget andet. Men vil det give mig den tilfredsstillelse eller vil det bare være at skyde problemet over i et andet fagområde? Jeg overvejer at læse digitale medier og design på ITU. Tror at ved kreativ udfoldelse, kan jeg opfylde lidt af min rastløshed. Og så er det et fag som også er fremtids orienteret. Jeg er 29. Tænker der må være andre herinde der kender til denne følelse, hvad gjorde I og hvordan fandt I jeres vej/niche? |
B-lund:Efter lang tid hvor jeg har kredset herinde og set de forskellige indslag, må jeg sige at det er blevet min tur.
Jeg er nået til et punkt, hvor jeg er ved at blive absolut skør af at gå og tænke og fundere frem og tilbage. Jeg er i et punkt i mit liv hvor jeg virkelig har brug for at lave noget andet. Jeg føler at jeg spilder mit liv, at jeg spilder mine 'evner' til at gå efter det jeg gerne vil. Jeg vil gerne bruge mig selv på en anden måde end hvad jeg hidtil har gjort. Fra lille har jeg haft et helt specielt drive, jeg opnår hvad jeg vil, er mønsterbryder med stort m, er god til kontakt med andre mennesker osv. Har en bachelor i sygepleje og har arbejdet som sygeplejerske i 3år. - Jeg HADER det bare. Eller dvs jeg hader den følelse jeg har, når jeg er på arbejde. Følelsen af at jeg spilder mit liv, at jeg kan meget mere. Følelsen af selvstændighed, at nå nogle mål og det at være gang i en proces. At kunne følge udviklingen og at have opnået noget større. Mit fag er bare ikke det som tager mig de steder.
Hvordan kanaliserer jeg de følelser over i noget brugbart?? Jeg har ikke opfundet den dybe tallerken eller den gyldne ide og på nuværende tidspunkt ved jeg heller ikke hvad det som sådan skulle være. Jeg går nu og lejer med at studere noget andet. Men vil det give mig den tilfredsstillelse eller vil det bare være at skyde problemet over i et andet fagområde?
Jeg overvejer at læse digitale medier og design på ITU. Tror at ved kreativ udfoldelse, kan jeg opfylde lidt af min rastløshed. Og så er det et fag som også er fremtids orienteret.
Jeg er 29.
Tænker der må være andre herinde der kender til denne følelse, hvad gjorde I og hvordan fandt I jeres vej/niche?
Hej B-lund,
Det er en god ting, at du har valgt at tage dit liv op til evaluering. Især hvis du ikke er livsglad og føler, at du burde få mere ud af livet. Nogle mennesker glemmer dette og bliver bare mere og mere trist. Så du får ros for at stoppe op og kigge indad.
Jeg vil anbefale at du bruger noget tid på, at finde ud af hvad du egentlig holder af. En god måde at løse dette på, er ved at kigge på hvad du laver i din fritid. I sin fritid laver man forhåbentlig kun ting man syntes er sjovt og interessant. Dette kan derfor være en god indikation mht. hvilket "arbejdsområde" du skal bevæge dig ind på. Om det skal være som medarbejder eller selvstændig er igen en fornemmelse, hvor man skal mærke efter i maven mht. hvad der føles rigtigt.
Prøv evt. at stille dig selv følgende spørgsmål:
Hvilken sport elsker jeg (måske den du går til allerede?)
Hvilke magasiner læser jeg? Hvorfor kan jeg godt lide disse magasiner?
Hvad elsker jeg at lave i min fritid?
Hvad kan jeg til tider fordybe mig i, så timerne bare forsvinder?
Hvilke hjemmesider besøger jeg? Hvorfor kan jeg godt lide disse sites?
Hvad elsker jeg at fortælle om til venner og familie?
Hvad spørger folk mig hjælp om?
Hvad kan jeg godt lide at tale/debattere om med vennerne?
Osv.
Når du har besvaret ovenstående spørgsmål, ved du forhåbentlig hvad du holder af.
Herefter kan du begynde at kigge på, om du kunne komme til at arbejde inden for dit "interesseområde". Dette vil gøre dagligdagen meget sjovere.
Håber ovenstående hjælper, ellers må du sige til.
Håber du får nogle super gode idéer mht. hvem du vil være og hvad du vil lave.