Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fornuftige måder at bruge sit sabbat år - eventuelle kurser?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et par måneder i mit sabbat år, hvor jeg endnu ikke har ret meget at give mig til, hvilket jeg ser som en stor mulighed for at skabe mig nogle flere kompetencer og dermed give mig bedre muligheder som iværksætter

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om nogen herinde har kendskab til kurser som kan anbefales?

Det skal tilføjes at jeg er bosat i Nordjylland så rent geografisk må det gerne være i den region.

Alt andet som i føler vil kunne hjælpe en nybegynder, med iver efter at skabe sit eget, på vej, er mere end velkommen!

Tak på forhånd

Mvh. Simon Størup 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:45

Evt. link til særligt gode og lærerige tråde, blogs, whatever herinde på Amino. Jeg har rigtig svært ved at få overblik over, hvor man skal starte.

Mvh. 

Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 295
Fra  iskins.dk Skrevet kl. 18:56

Ung iværksætter med store drømme

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:29

Det vil jeg undersøge Marc! Tak for tippet :-)

Er der ingen som har en sjov historie eller vil fortælle om, hvor de startede? Hvad er det basale man skal læse på for at starte en web shop fx?

Jeg er medlem af ungiværk på facebook også og jeg bliver mere og mere desperat for hver dag der går, da jeg ser mig selv blive overhalet indenom af gutter yngre end mig selv. Og det lyder sikkert tåbeligt at jeg ikke bare springer ud i det, men jeg ved simpelthen ikke, hvor jeg skal starte, hvilket er til stor frustration for mig.  

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Sep 13
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 14:44

Simon Størup:

Det vil jeg undersøge Marc! Tak for tippet :-)

Er der ingen som har en sjov historie eller vil fortælle om, hvor de startede? Hvad er det basale man skal læse på for at starte en web shop fx?

Jeg er medlem af ungiværk på facebook også og jeg bliver mere og mere desperat for hver dag der går, da jeg ser mig selv blive overhalet indenom af gutter yngre end mig selv. Og det lyder sikkert tåbeligt at jeg ikke bare springer ud i det, men jeg ved simpelthen ikke, hvor jeg skal starte, hvilket er til stor frustration for mig.  

Hej Simon, 

Jeg vil anbefale dig at hoppe ind forbi Projekt Nordjylland på Facebook og www.projektnordjylland.dk . Projekt Nordjylland er en portal for folk der overvejer at starte virksomhed, eller som allerede er igang som iværksætter, der bliver tilbudt en masse rådgivning om virksomhedsstart. Her finder du bl.a. gratis rådgivning/services/produkter der har til formål at gøre opstarten nemmere :)

Fra Birkerød
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 41
Fra  Moneymarket.dk Skrevet kl. 15:54

Hej Simon.

Jeg er selv i gang med et sabbat år, for ligesom at få en pause fra skolen. Jeg har altid personligt selv ville være iværksætter, og det som egentlig bare har holdt mig tilbage har været "for lidt tid". Men nu har jeg altså taget et sabbatår, og har besluttet mig for at gå all-in på iværksætteri. Det som jeg har gjort er sådan set bare at møde op til nogle forskellige messer, bla. Ivækst, og ellers bare lært alt hvad jeg ville lære selv. Man kan jo finde alt på nettet, og mange kurser og webinarer er endda gratis :)

Jeg har i mange år arbejdet med affiliate marketing på hobby plan, men er altså noget jeg er gået i gang med på fuldtid nu. Det er skide fedt at arbejde med, og man kan rejse rundt i hele verden, og stadig udføre det arbejde man nu skal. Du kan tage et kig på et af mine projekter med affiliate marketing, som faktisk også skrive lidt om emnet på Moneymarket.dk!

Held og lykke med fremtiden!

Mvh Christoffer Ravnsborg

Besøg Moneymarket.dk og lær mere om at tjene penge online.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34

Mange tak for svarene drenge!

Christoffer: Dejligt at høre fra en i øjenhøjde. Du er lige præcis et eksempel på det jeg gerne vil i gang med, jeg har bare aldrig fået sparket mig selv igang. Jeg synes det er så pisse interessant, jeg har bare rigtig svært ved at finde frem til de rigtig sider med mulighed for selvlæring.

Har du nogle gode links med webinarer til alt fra SEO, hjemmesider, affiliate osv? Jeg er allerede i gang med at suge til mig omkring affiliate på moneymarket. Rigtig lækker side!

Pisse hårdt du springer ud i det fuldtids i dit sabbat år. Jeg er bange for jeg ikke når langt, da jeg også har lidt ekstra arbejde og en rejse inden hverdagen med skole begynder igen og så bliver det først svært at finde motivation til begge dele. Håber dog at universitetet rummer et godt netværk jeg kan lære af :)

Igen tak!

Mvh. Simon Størup

Fra Birkerød
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 41
Fra  Moneymarket.dk Skrevet kl. 11:48

Er glad for at høre at du synes om siden! Du siger bare til hvis der er noget ift. indholdet du er i tvivl om.

Noget af det indhold som jeg personligt selv har fået rigtig stor gavn er igennem tiden, er kommet fra, hold fast, Youtube!

Der er vanvittig mange guides fra diverse affiliate guruer som kan hjælpe en med at komme i gang. Prøv at søg på "affiliate marketing" og kig lidt frem og tilbage. Nogle danske sider som jeg også varmt kan anbefale er:

www.halfdantimm.dk

www.antphilosophy.com

Det som meget i starten holdt mig tilbage, var at jeg ikke vidste hvordan man lavede en hjemmeside. Dette har jeg selvfølgelig med tiden rettet op på, og dette har endnu engang været ved hjælp af Youtube. I dag kan man lære at lave en hjemmeside på 2 timer ca., og du kan få komplette guides blot ved at søge på "Wordpress site" på google.

Håber du får sprunget ud i det, og  har andre spørgsmål er du velkommen til at skrive! :)

Mvh Christoffer

Besøg Moneymarket.dk og lær mere om at tjene penge online.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:27

Tak for det!

Det er rigtigt og det har jeg også tænkt meget i. Fornemmer det ville være et godt sted at starte.

Jeg har fundet en idé, hvor jeg muligvis kan lege med at lave en hjemmeside på det lidt simple plan. Mine forældre har denne efterhånden forældede (og ikke særlig kønne) hjemmeside med sommerudlejning: http://www.skagenferien.dk 

Det kunne være spændende at lave en opdateret version af den i wordpress. Men hvordan griber jeg det an rent praktisk og får koblet wordpress til hjemmesiden? OG kan jeg evt. arbejde på det imens den gamle hjemmeside stadig er online?

Jeg her FULDSTÆNDIG grøn i faget og det vil jeg have ændret på ved at begynde på det her projekt. Men beklager, hvis mine spørgsmål er knapt så kloge. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)