Hej Amino, |
Det er en stor mundfuld, for hvor skal jeg starte omkring din optimering.
Lidt simpelt sagt skal du: Koncentrere dig om at fjerne søgeord eller sænke priserne på dem som ikke virker og så hæve prisen på det som virker såfremt det holder sig indenfor din ønskede ROI. Efter 3-4dage er jeg ikke sikker på at du allerede har nok data til at kunne træffe de helt store beslutninger, men det kan være du allerede begynder at se nogle mønstre.
For at du kan gøre ovenstående er det selvfølgelig meget vigtigt at du har styr på din sporing, du skal blandt andet have indsat Google Analytics ASAP, det er ret nemt i Magento, som jeg antager du bruger som shop system ;) Du er så heldig at i Magento skal du blot indtaste din Analytics ID i Backend og der er så allerede opsat ehandelssporing også, som vil give dig omsætningsdata osv ind i Adwords også. På den måde har du nogle tal til at udregne din ROI på de enkelte søgeord, annoncegrupper osv. Du er velkommen til at skrive til kim@adjustmarketing.dk hvis jeg lige skal hjælpe dig.
Hvordan opnår du så højere konverteringsrate? Jo her er der jo igen en helt række ting at gøre, og her er Adwords jo så bare én af tingene du kan optimere på. I Adwords ville jeg teste forskellige annoncer og stoppe dem der ikke konverterer så godt, her vil du nemt kunne se 50% stigning i konverteringsrate bare ved denne manøvre. Gennemgå dine Søgeudtryk og tilføj negative søgeord samt tilføje "positive" søgeord som du kan se et potentiale i og som er endnu mere relevante end dit "trigger" søgeord.
Det er altid svært at komme med nogle rigtig gode forslag uden en gennemgang af kontoen, men se om du kan bruge ovenstående :)